زاهدان/

جشنواره تابستانی منطقه آزاد چابهار به کار خود پایان داد

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: جشنواره تابستانی منطقه آزاد چابهار که از 21 شهریور ماه آغاز شده بود، امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، مصطفی ملک‌زاده این رویداد بزرگ فرهنگی، هنری و گردشگری را از مهم‌ترین فستیوال‌های ملی در نوع خود برشمرد و به دستاوردهای بزرگ این دوره از جمله استقبال و رضایت شهروندان، مسافران و نیز صاحبان اصناف در منطقه اشاره کرد.

وی اظهار داشت: تقارن این جشنواره با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید و نیز بهره‌مندی از حضور بازیگران مطرح سینما و تلویزیون کشور در روز ملی سینما را از جمله نقاط عطف این دوره دانسته و گفت: دستاوردهای این فستیوال نسبت به برنامه‎های مشابه در دیگر نقاط کشور، برجسته و علاوه بر ماهیت فرهنگی از جمله تعامل فرهنگ‎ها، نزدیکی اقوام، افزایش روحیه نشاط و بالندگی به ویژه در جوانان، معرفی توانمندی‌های منطقه و غیره اهداف اقتصادی را نیز در خود مستتر دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با ابراز خرسندی از استقبال کم‌نظیر و حتی هنرمندان از فضا، چیدمان خدمات ارایه شده در جشنواره به ویژه در مراسم افتتاحیه و در طول برنامه جشنواره از زحمات بی شائبه و تلاش شبانه روزی تمام دست‌اندرکاران قدردانی کرد.

جشنواره تابستانی منطقه آزاد چابهار در بخش‌های متنوع از جمله موسیقی پاپ، اجرای نمایش‎های طنز و کمدی توسط گروه‌های بین‌المللی، با حضور مجریان توانمند صدا و سیما، مسابقات هنری و فرهنگی، اجرای موسیقی بومی و محلی، دعوت از بازیگران محبوب سینما و سریال‌های تلویزیونی، اجرای برنامه‎های متنوع تقلید صدا، اجرای عملیات آکروباتیک و ژانگولر توسط گروه‎های بین‌المللی، شعبده بازی و تردستی و آتش بازی و همچنین اجرای آیین‌های بومی استان برگزار شد.

گفتنی است: منطقه آزاد چابهار در این فصل از سال شاهد حضور گردشگرانی از استان سیستان و بلوچستان و استان‎های همجوار و سراسر کشور بوده و توام با این جاذبه طبیعی، جشنواره‎ها و فستیوال‌های تابستانی این منطقه را به عنوان یکی از پایگاه‎های مهم گردشگری درآورده است.

لازم به ذکر است: در مراسم اختتامیه هنرمندانی چون سید مرتضی حسینی، لاله صبوری، چنگیز حبیبیان، مجتبی کبیری و غیره نیز حضور داشتند./س

برچسب ها: جشنواره ، منطقه آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.