مسعود جعفري جوزاني عنوان كرد:

ارائه تصوير نادرست از شهيد آويني به دليل دسته بندي‌هاي سياسي

دسته بندي هاي سياسي و افكار و تعلقات سياسي افراد باعث ارائه تصوير نادرست از شهيد آويني شد.

"مسعود جعفري جوزاني" كارگردان سينما درگفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به پيچيدگي و تفاوت شخصيت هر كدام از ما با ديگري صحبت درباره شخصيت شهيد آويني بسيار سخت است اما به طور كلي شهيد آويني با بر خورداري از يك سرشت متفاوت يك شخصيت متفاوت داشت و گويي فرزند زمانه ي خود بود. 

 
وي افزود: بعضي ها بخشي از تاريخ را مي سازند و گويي پيچ و مهره هاي مهم خلقت هستند و شهيد آويني يكي از اين افراد بود.  
 
 جوزاني عنوان كرد: گاهي اوقات برخي ها به گونه اي از شهيد آويني صحبت مي كنند كه ناخود آگاه اين فكر به ذهن مي رسد كه يا من او را نمي شناختم يا اين سخنران اطلاع چنداني از شخصيت " شهيد آويني" نداشته  است.  
 
اين كارگردان ادامه داد: شهيد آويني با تمام وجود خود در رابطه با همه چيز سوال مي كرد و قرار بود بخشي از سرگذشت انقلاب را بسازد و با وجود برخي اختلاف نظرهايم با او بسيار او را دوست داشتم .  
 
جوزاني تصريح كرد: سينما از نظر شهيد آويني پديده اي موجود و محصول دوران مدرنيسم بود به طوريكه انقلاب ما نيازمند آن بود.  
 
وي بيان كرد: روزهاي اول هنگام بحث در خصوص عقايدش فكر مي كردم كه تظاهر مي كند اما رفته رفته به صداقت گفتارش پي بردم.  
 
جوزاني اظهار داشت: متاسفانه بعد از انقلاب برخي دسته بندي هي سياسي ضمن ايجاد يك رقابت براي شهامت شهيد آويني معرفي درستي از او به جامعه ارائه نداد.  
 
وي تصريح كرد: افرادي كه در رابطه با او سخن مي گفتند به نوعي تعلقات سياسي و افكار خود را مطرح مي كردند و توضيح صحيحي در خصوص شخصيت او نمي دانند و به اين ترتيب جوانان، نيز از او شناخت كافي پيدا نكردند.  
 
اين كارگردان بيان كرد: علت مومفقيت "روايت فتح " پرداخت صحيح به مسائل و بي پيرايه نشان دادن بچه هاي جنگ بود البته صداي زيباي او كه احساسات پيچيده اي نيز داشت بخش ديگري از دلايل موفقيت اين مستند بود.  
 
جوزاني خاطر نشان كرد: متاسفانه سينما از دست كساني كه اهل سوال هستند در آمد و دليل اين اختلافات نيز همين است.  

برچسب ها: آوینی ، شخصیت ، روایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.