برنده واقعی بازگشایی خانه سینما نظام است

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه برنده واقعی بازگشایی خانه سینما، جمهوری‌ اسلامی ایران، مردم ایران و سینمای ایران بودند گفت: مساله‌ خانه سینما تمام شده و من نمی‌خواهم چهار سال ماموریتم را به ‌دنبال این موضوع باشم.



رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه برنده واقعی بازگشایی خانه سینما، جمهوری‌ اسلامی ایران، مردم ایران و سینمای ایران بودند گفت: مساله‌ خانه سینما تمام شده و من نمی‌خواهم چهار سال ماموریتم را به ‌دنبال این موضوع باشم.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛حجت الله ایوبی،رییس سازمان سینمایی که پس از تودیع و معارفه مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میان خبرنگاران آمده بود در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه برنده‌ واقعی بازگشایی خانه سینما چه کسی است؟ گفت : نظام؛ برنده واقعی بازگشایی خانه سینما، جمهوری‌ اسلامی ایران، مردم ایران و سینمای ایران بودند.

وی همچنین خصوص نامه‌ای که اخیرا 8 صنف قانونی در اعتراض به روند بازگشایی خانه سینما به او نوشته‌اند اظهار داشت: بعد از این همه ‌اضطراب و تنش و...، یک چند روزی را هم شما تحمل کنید، همه چیز درست می‌شود اما دوستان هم باید بدانند ما قصد حذف هیچ فردی نداریم؛ چه برسد به اینکه بخواهیم گروهی را حذف کنیم.

ایوبی با تاکید بر این نکته که قرار نیست هیچ فرد یا گروهی از سینما حذف شوند ادامه داد: ما به‌هیچ وجه قصد نداریم کسی یا کسانی را از صحنه سینما حذف کنیم. ضمن آنکه بنده براین باورم که در عرصه فرهنگ هیچ فردی رقیب دیگری نیست. عرصه فرهنگ و سینما آنقدر گسترده است که کسی رقیب دیگری نیست.

معاون وزارت ارشاد همچنین با اشاره به اینکه وزارت ارشاد در جایگاه پدری نشسته و وظیفه دارد تا به همه توجه کند، گفت: ان‌شاءالله همه در عمل خواهند دید که برخوردمان حذفی نیست و در جایگاه «پدر» نشسته‌ایم و قرار است مانند یک پدر به همه توجه کنیم.

وی تصریح کرد: این را هم باید بگوییم که ما در این جایگاه، خیلی چیزها را نمی‌بینیم و نمی‌شنویم و شما هم شاهد این موضوع هستید. ان‌شاءالله همه کنار هم جمع خواهند شد.

رییس سازمان سینمایی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر فارس مبنی براینکه در حال حاضر گروهی خود را برنده بازگشایی خانه سینما و گروهی دیگر خود را بازنده این ماجرا می‌دانند در حالیکه در اصل سازمان سینمایی اساسنامه‌‌ای را که تغییر پیدا کرده به خانه سینما بازگرداند و در این مورد چه تحلیلی دارد، تاکید کرد: من به شما و دوستان‌سینماگر اطمینان می‌دهم که در این فرایند، هیچ کس بازنده نیست. بازگشایی خانه سینما یک موضوع برد - برد است که همه در آن برنده‌اند. منتها برای‌برخی زمان می‌برد که متوجه شوند آن‌ها هم برنده هستند.

ایوبی در عین حال عنوان کرد: برای بنده و سازمان سینمایی، مساله خانه سینما تمام شده و من نمی‌خواهم چهارسال ماموریتم را ‌دنبال این موضوع باشم. در واقع دولت اصناف خانه سینما را بسته بود و همان دولت هم آن را باز کرد. الان هم خودشان باید با هم بنشینند و مسائل و مشکلات موجود را حل کنند. سازمان سینمایی هم حداقل دخالت و فقط در حد نظارت قانونی را خواهد داشت و باقی کارها را باید سینماگران و صنوف مختلف جلو ببرند و با یکدیگر مسائل‌شان را حل کنند.

رئیس سازمان سینمایی همچنین در پاسخ به این سوال که در نهایت روند بازگشایی خانه سینما با توجه به اختلافات موجود چگونه خوهد بود؟، اظهار داشت: من نهایتش را عرض کردم. ما خدمت دوستان مختلف بودیم و جلسات سه ساعته و چهار ساعته‌ای را هم با دوستانی که اطلاعیه می‌نویسند، داشتیم. در هر جلسه، هر دو گروه این احساس را داشتند که ما در مسیر پدری هستیم اما در هرصورت جلسات که تمام می‌شود، خبرها و چیز‌های دیگری مطرح می‌شود که کمی تفاهم‌های صورت ‌گرفته در جلسات را از بین می‌برد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره زمان معرفی معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی و مدیرعامل فارابی گفت: ان‌شاءالله به‌زودی معاون فعالیت‌ها معرفی می‌شود ولی تا آن زمان آقای احسانی به‌طور همزمان سرپرستی معاونت فعالیت‌ها و معاونت آثار را برعهده دارند و در مورد فارابی هم کمی فاصله‌اش،دور است و فعلا مانده تا به آنجا برسیم.

حجت‌الله ایوبی  همچنین در پاسخ به این سوال که چه حمایتی از ساخت فیلم‌ها قرآنی و دفاع مقدسی خواهد کرد؟ گفت: مطمئن‌ باشید که حمایت از فیلم‌های قرآنی و دفاع مقدسی آرزویم است؛ آرزویی که تلاش می‌کنم، عملی بشود.

معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پایان اظهار داشت: معتقدم همه اهالی سینمای ایران به دفاع مقدس مدیونند و باید دین‌شان را به آن ادا کنند. دفاع مقدس گنجینه و سرمایه بزرگی است که به‌طور طبیعی سینما، ‌فرهنگ و هنر ایران از آن ارتزاق می‌کند.
برچسب ها: خانه سینما ، ایوبی ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار