زنجان/

لزوم برقراری تناسب بین منابع طبیعی و جمعیت جهان

پیش بینی می شود طی 10 سال آتی جمعیت كشور به 100 میلیون نفر افزایش یابد بنابراین برقراری تناسب بین منابع طبیعی و جمعیت ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،رییس اداره مرتع اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: افزایش جمعیت كره زمین را از ابعاد مختلف تهدید می كند و باعث از بین رفتن جنگل ها، مراتع و فضای سبز و در پی آن كاهش میزان سرانه كشت، كاهش آب، فرسایش خاك و نابودی خنگل ها و مراتع می شود.

سالك افزود: سالانه در دنیا 45 هزار گونه گیاهی و جانوری به دلیل مواجهه با مخاطرات زیست محیطی از روی زمین محو می شوند.

وی  ادامه داد :سالانه حدودشش میلیارد تن گاز كربن و 22میلیارد تن گاز كربنیك وارد جو زمین شده و موجب از بین رفتن گونه های طبیعی و جانوری می شود.

رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه برای تامین غذای یك نفر باید دو هزار متر مربع زمین زیر كشت رود، اظهار کرد: بنابراین با افزایش روز افزون جمعیت نیاز به منابع طبیعی افزای می یابد.

 سالک با بیان اینکه یك زمین بیشتر وجود ندارد بنابراین باید در حفاظت از آن تلاش كرد تصریح کرد: عدم تناسب بین منابع طبیعی و جمعیت ناحیه فقیر نشین را افزایش داده و باعث تحمیل فشار بر محیط زیست می شود.

وی با بیان اینکه محیط زیست ناسالم علت اصلی مرگ و میر انسان هاست و مخاطرات جبران ناپذیر بسیاری را برای كودكان و زنان در پی دارد، به از بین رفتن سالانه 17میلیون هكتار جنگل در دنیا اشاره و خاطر نشان کرد: این تخریب ها مانع دستیابی به زمین و هوایی پاك خواهد شد/س


برچسب ها: منابع ، طبیعی ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.