شبکه‌های بهداشت و تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی، ملاک پیشرفت پزشکی امروز

ريئس بيمارستان مسيح دانشوري گفت: ملاک پیشرفت پزشکی امروز شبکه‌های بهداشت و تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی و استادان برجسته آن است که در ابتدای انقلاب آن را نداشتیم و رابطه عاطفی بین پزشک و بیمار برقرار نمی‌شد.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر ولایتی ـ ريئس بيمارستان مسيح دانشوري در مراسم تکریم و معارفه روساي دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بيان اينکه مانند صنف پزشکی کمتر صنفی را می‌شناسم که از ابتدای جنگ تا انتها درگیر کارهای دفاع مقدس بوده باشند و کنترل عوارض جسمی و روحی ناشی از جنگ برعهده این قشر بوده است ، افزود: در شرایط تحریم هستیم و اگر آنچه که در منطقه اتفاق افتاد، ایجاد نمی‌شد. می‌گفتند این شرایط به دلیل بی‌توجهی به سیاست‌های بین‌المللی بوده است اما این منطقه ابزار کسانی شده که صاحبان قدرتند و نشانگر این است که فقط به دنبال اهداف خود هستند.

وی با بيان اينکه جامعه پزشکی مردانه ایستاده‌اند و علی‌رغم مشکلاتی را که در تهیه ابزار و دارو وجود دارد از جاهایی که صدمه اساسی ندیده این وسایل را تأمین کرده‌ای، ادامه داد: این فشارها بر طبقه پزشکان وارد شده اما با مدیریت در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها آن را برطرف کرده‌ایم.

ولايتي با بيان اينکه دکتر ابوالقاسمی تحولات بسیاری را در سازمان انتقال خون ایجاد کرد و در دوران سخت مالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شد اما مشکلات بیمارستان‌ها را حل کرد، بيان کرد: بعد از تصمیم‌‌گیری غیرمنطقی برای ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی و اینکه دانشگاه ایران را منحل کردند و بخشی را به دانشگاه شهید بهشتی و تهران داده‌اند مشکلاتی را برای مدیریت دانشگاه‌ها ایجاد کرد. البته در جلسه اخیر شورای انقلاب فرهنگی همه چیز به جای خویش برگشت و دانشگاه ایران با سابقه بیش از 40 سال استقلال خود را پیدا کرد و مشکلات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که بخش مهمی از مشکلات منحل شدن دانشگاه ایران را بردوش می‌کشید برطرف شد.

رئيس بيمارستان مسيح دانشوري در ادامه گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کردم که نفهمیدیم منطق انحلال و تقسیم دانشگاه ایران چه بوده است اگر منطق قابل دفاعی ندارد به دنبال قانون و آئین‌نامه نباشد و آنچه مصلحت است را انجام دهیم. 80 درصد خدمات درمانی شهر تهران برعهده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است در حالی که دانشگاه ایران هم سرگردان شده بود. اگر بپرسیم چرا وزیر بهداشت این مسئولیت را پذیرفته و آیا درآمدی بیشتر و زحمت کمتری داشته باید پاسخ دهیم هدف فقط خدمت است و این خصوصیت را در پزشکان می‌بینیم. همیشه پزشکان در دوران‌های مختلف بوده‌اند و صرف نظر از درآمد بالا شغل پزشکی ظریف و مورد تکریم است.

ولایتی در پايان با بيان اينکه امیدواریم شبکه‌های بهداشتی از نابسامانی درآید پزشک خانواده را سامان بدهیم و سلسله مراتب پزشکی از روستا تا شهر را نظم بخشیم، خاطرنشان کرد :‌البته این در حالی است که رتبه اول مقالات ثبت شده در منطقه را داریم و در حوزه درمان و انجام معالجات سخت در منطقه پیشرو هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار