تصاویر برتر مسابقه «جانورشناسی لندن»

یک مورچه برگ‌بُر که قدرت زیاد خود را نشان داده به همراه تصویر مسحورکننده‌ای از شنای یک لاک‌پشت در دریای سرخ، در میان تصاویر برنده رقابت عکاسی حیوان امسال انجمن جانورشناسی لندن هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ یک مورچه برگ‌بُر که قدرت زیاد خود را نشان داده به همراه تصویر مسحورکننده‌ای از شنای یک لاک‌پشت در دریای سرخ، در میان تصاویر برنده رقابت عکاسی حیوان امسال انجمن جانورشناسی لندن هستند.

این مجموعه تصاویر برگزیده و تقدیر شده منتخبی از تصاویر وارد شده در این رقابت هستند که در باغ‌وحش انجمن جانورشناسی لندن به نمایش درآمده‌اند.

این دومین سال است که این رقابت برگزار شده و هزاران عکاس آماتور و حرفه‌ای تصاویر خود را در دسته‌هایی از جمله «آخرین فرصت برای تماشا» که برای نمایش حیوانات در خطر انقراض بوده تا دسته «عمیق و پرمعنی» که نمایشگر موجودات اعماق دریاها و اقیانوسها بوده، ارسال کرده بودند.

رقابت عکاسی حیوانات انجمن جانورشناسی لندن در فوریه برای الهام بخشیدن به عکاسان آماتور و حرفه‌ای برای ثبت جادوی جهان طبیعت برگزار شد.

این رقابت که توسط بنیاد بین‌المللی حفاظت از حیوانات برگزار شده، توسط هیاتی از داوران به انتخاب برندگان پرداخت.

واکلاو کرپلیک که تصویر «کندترین فنر» وی بسیار مورد تقدیر قرار گرفت، یک لاک‌پشت را در حال شنا در دریای سرخ به تصویر کشیده بود.

هزاران عکاس بزرگسال و دبیرستانی با امید به دریافت جایزه کمک هزینه 10 هزار پوندی در این رقابت شرکت کردند.

بنس میت برای تصویر خود از یک مورچه برگ‌بُر در حال حمل یک گل موسوم به «جایزه بزرگی برای یک مورچه کوچک» موفق به دریافت جایزه بخش بزرگسال «اندازه مهم است» شد.

مورچه‌های برگ‌بُر می‌توانند تا 50 برابر وزن خود بار بلند کرده و از آنجایی که بارها را روی سرشان حمل می‌کنند با عنوان مورچه چتری نیز شناخته شده‌اند.

در دسته سوم موسوم به «عجیب و شگفت انگیز»، ‌جرمی کوساک توانست جایزه تقدیرنامه را برای تصویر خود از یک مارمولک سبز بدست بیاورد. این مارمولک تنها در منطقه شمالی نیوزلند زندگی می‌کند.

مایکل گالاگر با تصویر خود موسوم به «پرتره طوطی‌ماهی» توانست از هیات داروان تقدیرنامه دریافت کند.

همچنین اما کالینز در سفری به مالدیو توانست تصویری از یک ماهیخوار در حال حمام آفتاب ثبت کند که جایزه بخش عکاسان دبیرستانی را بدست آورد.

تصویر دیگر برنده این رقابت تصویری از یک پاندای غول‌پیکر در برابر یک زمینه سیاه بوده که توسط تام متیور ثبت شده است.


تصویر «جایزه بزرگ برای موچه کوچک» برنده بخش بزرگسال «اندازه مهم است»، بنس میت


تصویر مارمولک سبز برنده تقدیرنامه بخش بزرگسال «عجیب و شگفت انگیز»، جرمی کوساک


تصویر کندترین فنر برنده بخش بزرگسال «عمیق و پرمعنی»، واکلاو کرپلیک


تصویر ماهیخوار در حال حمام آفتاب در بخش عکاسان دبیرستانی، اما کالینز


تصویر «آرامش» از یک پاندای بزرگ برنده بخش «آخرین فرصت برای تماشا»، تام مایور


تصویر «پرتره طوطی‌ماهی» برنده تقدیرنامه، مایکل گالاگر
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.