فيلم كوتاه «ماجراهای زن و شوهر کارگر» در جشنواره «سن سباستین»

فیلم کوتاه کارگردان ایرانی در جشنواره بین‌المللی سن سباستین اسپانیا به نمایش درمی‌آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، منصور جهاني ـ فيلم كوتاه «ماجراهای زن و شوهر کارگر» به کارگردانی «کیوان کریمی» در شصت و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سن سباستین» در کشور اسپانیا به نمایش درمی‌آید.

فيلم كوتاه داستانی «ماجراهای زن و شوهر کارگر» به کارگردانی فیلمساز جوان ایرانی «کیوان کریمی» در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی فيلم‌های كوتاه شصت و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سن سباستین» در کشور اسپانیا به روی پرده می‌رود و برای تصاحب پنج جایزه اصلی این بخش از جشنواره با 12 فیلم کوتاه دیگر از کشورهای مختلف از جمله؛ آلمان، فرانسه، آمریکا، آرژانتین، لهستان، اسپانیا، بلغارستان، مکزیک، صربستان، کوبا و ... به رقابت می‌پردازد. از میان 1320 اثر ارسالی به دفتر جشنواره فیلم سن سباستین، امسال 13 فیلم کوتاه برای بخش رقابتی فيلم‌های كوتاه انتخاب شده‌اند.

شصت و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سن سباستین» در 18 بخش مختلف در روزهای 29 شهریورماه تا 6 مهرماه جاری (20 تا 28 سپتامبر 2013) در شهر ساحلی سن سباستین در کشور اسپانیا برگزار می‌شود.

فيلم ۱۱ دقيقه‌اي «ماجراهای زن و شوهر کارگر» كه در آن، «آناهيتا ايرواني» و «محمد آخري» به ايفاي نقش پرداخته‌اند، مشكلات زندگي يك زوج جوان را روایت می‌کند كه شب و روز كار مي‌كنند. زن، همه روز به كار مشغول است و مرد هم، شبها به كاركردن مي‌پردازد، به گونه‌اي كه هر بار، زن وارد خانه مي‌شود، شوهرش به ناچار، خانه را به قصد كار ترك می‌كند.

فیلم «ماجراهای زن و شوهر کارگر» تاکنون در تعدادی از جشنواره‌های خارجی به نمایش درآمده است، از جمله؛ بیست و هفتمین جشنواره فیلم «فرایبروگ» در سویس، بیست و سومین جشنواره «مدیا ویو» در مجارستان و پنجمین جشنواره فیلم «فاستوریا». این فیلم همچنین در روز 23 مردادماه امسال (14 آگوست 2013) به همراه آثار مطرح سال 2012 در جشنواره فیلم ترویا به همراه فیلم‌هایی چون «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی، «عشق» ساخته میشائیل هانکه، «آرتیست» ساخته میشل هازاناویشس و ... در پرتغال به روی پرده رفت. 

فيلم كوتاه داستانی «ماجراهای زن و شوهر کارگر» به همراه فيلم كوتاه مستند «مرز شکسته» دیگر اثر کیوان کریمی در جشنواره فیلم‌های دیجیتال «آپولون» نمایش داده خواهد شد. این جشنواره در روزهای 17 تا 20 مهرماه جاری (9 تا 12 اکتبر 2013) در جزیره لفکاس در کشور یونان برگزار می‌شود.

«ماجراهای زن و شوهر کارگر» در آخرین حضور بین‌المللی خود، روز 22 شهریورماه ( 13 سپتامبر 2013) در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره بین‌المللی دانشجویی سن پترزبورگ در کشور روسیه به روی پرده رفت. این جشنواره در پنج بخش مختلف؛ فیلم مستند، کوتاه، داستانی، بلند و همچنین موسیقی و پرفورمنس برگزار شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.