رئيس جمهور موزامبيک خواستار لغو تحريم هاي زيمبابوه و کوبا شد

رئیس جمهور موزامبیک خواستار لغو تحریم های اعمال شده علیه زیمبابوه و کوبا شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "آرماندو امیلیو گبوزا" گفت:ما از خبر ها در کنیا درباره کشتار شهروندان بیگناه متعجب شدیم.این اقدام تروریستی است و ما با دولت و مردم کنیا و همه کسانی که عزیزان خود را از دست دادند،ابراز همدردی می کنیم.
وی گفت:ناتوانی یک کشور در رسیدن به اهداف توسعه خود در حقیقت شکست همه جامعه بین المللی محسوب می شود زیرا رسیدن به چنین اهدافی مسئولیت مشترک همه محسوب می شود.

رئیس جمهور موزامبیک گفت:ما به تعهد همه در خصوص اهداف توسعه هزاره تاکید می کنیم.ما از دبیر کل سازمان ملل متحد به خاطر ابتکارش در زمینه ایجاد هیئت بلند پایه در زمینه دستور کار توسعه هزاره تشکر می کنیم.

وی گفت: ما به ارزش ها و اصول دموکراتیک پایبند هستیم.انتخابات در این کشور براساس آزادی انتخاب و مشارکت شهروندان در روندی دموکراتیک تنظیم شده است. ما متعهد به ارتقاء صلح و مبارزه با فقر در موزامبیک هستیم.

وی گفت: ما به زیمبابوه به خاطر برگزاری انتخابات موفقیت آمیز تبریک می گوییم. نهادهای معتبر در این کشور و اتحادیه آفریقا صحت این انتخابات را تایید کرده اند.همه شرایط اکنون برای برداشته شدن تحریم های اعمال شده علیه زیمبابوه فراهم شده است.

حفظ ثبات در جمهوری دموکراتیک کنگو همچنان چالشی برای منطقه ما است.ما از تلاش رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تشکیل کنفرانس بین المللی و تلاش های اتحادیه آفریقا در این زمینه تشکر می کنیم.این تلاش ها به امضاء چارچوب برای صلح و امنیت و همکاری در جمهوری دموکراتیک کنگو و منطقه منجر شد.

رئیس جمهوری موزامبیک گفت: جمهوری موزامبیک از مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور فلسطینی براساس قطعنامه سازمان ملل متحد در این زمینه و راه حل تشکیل دو کشور یا به عبارت دیگر قرار گرفتن کشور اسرائیلی و فلسطینی در کنار یکدیگر در محیط صلح و امن حمایت می کند.

وی گفت:جمهوری موزامبیک بر ضرورت پایان دادن به تحریم های اقتصادی ،تجاری و مالی علیه کوبا تاکید می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار