كاردرمانگران؛

پررنگ ترين نقش در ايجاد توانبخشي حرفه اي

پررنگ ترين نقش در ايجاد توانبخشي حرفه اي كاردرمانگران هستند.

دكتر شهريار پروانه، دكتراي كاردرماني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: فردي كه دچار معلوليت است قبل از توانبخشي حرفه اي به توانبخشي پزشكي نياز دارد كه مربوط به رشته هاي كاردرماني، فيزيوتراپي، مددكاري اجتماعي و روانپزشكي است.

وي با بيان اينكه پررنگ ترين نقش در ايجاد توانبخشي حرفه اي كاردرمانگران هستند، گفت: كاردرماني در كشورمان تحت پوشش بيمه ها نيست فرد بايد هزينه بالايي را پرداخت كند در نتيجه وقتي كاردرماني كه شاخه اي از توابخشي است نتوانسته به خوبي خدمات ارايه كند كه پايه اول توانبخشي است از بين مي رود.

پروانه تصريح كرد: بعد از ارزيابي توانمندي ها آموزش پيش حرفه اي داده مي شود كه بسته به علايق فرد، تحصيلات و تعيين شغل آموزش پيش حرفه اي دريافت مي كنند.

وي ادامه داد: بعد از اين مرحله فرد وارد عرصه واقعي با حمايت مي شود بعد از اين مرحله شغل حمايتي به فرد داده مي شود بايد سازمان بهزيستي و فني حرفه اي براي آن ها بازار كار فراهم كند.

وي خاطرنشان كرد: فردي كه كاملاً وابسته بود و به دلايل مختلف دچار معلوليت شده بود تبديل به يك فرد توليد گر شده كه مي تواند افراد ديگر را نيز حمايت كند./ع2

برچسب ها: توانبخشی ، درمانگر ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار