واکنش کارشناسان ارشد نزدیک به آژانس به ادعاهای جدید منافقین؛

این چه اطلاعاتی است که منافقین دارند ولی سیا ندارد؟

کارشناسان نزدیک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تازه‌ترین ادعای منافقین درباره برنامه هسته‌ای ایران را رد کردند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، به نقل از ايران هسته‌اي کارشناسان نزدیک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تازه‌ترین ادعای منافقین درباره برنامه هسته‌ای ایران را رد کردند.

"مهدی ابریشمچی" ریيس شورای ملی مقاومت (شاخه سیاسی منافقین) روز گذشته (پنج‌شنبه، 18 مهر 1392 (10 اکتبر 2013) با برگزاری یک کنفرانس خبري در هتل ناپولین پاریس ادعا کرد ایران در حال انتقال یکی از مراکز ساخت سلاح هسته‌ای خود به مکانی دیگر است.

ابریشمچی همسر سابق "مریم رجوی" است که با اجبار همسر خود را طلاق داد تا وی بتواند با "مسعود رجوی" ازدواج کند.

ابریشمچی اعلام کرد: حکومت ایران، اکنون عملیات گسترده‌ای را برای انتقال سازمان تحقیقات جدید دفاعی(SPND) که در آن اکثر عملیات تحقیقاتی و طراحی برنامه هسته‌ای نظامی این کشور انجام می‌شود، برای مخفی کردن فعالیت‌های هسته‌ای اجرا می‌کند.

به گفته وی، سازمان جدید تحقیقات دفاعی که در محل ساختمان وزارت دفاع در شرق تهران قرار داشت به سه کیلومتری آن‌جا و در یک محل دیگر منتقل شده است.

ابریشمچی افزود: کار انتقال در اوایل سپتامبر آغاز شد و هنوز پایان نیافته است اما بخش اصلی انتقال انجام شده است. ما روز گذشته ( چهارشنبه) آژانس را در این خصوص آگاه کردیم.

وی تصریح کرد: مرکز سابق ، فعالیت‌های هسته‌ای را که می‌تواند با کاربرد دوگانه نظامی یا غیر نظامی تلقی شود حفظ کرده است تا کارها را عادی جلوه دهد.

به گفته وی مرکز جدید، فعالیت‌های کاملا نظامی را در خود متمرکز کرده است.

ابریشمچی در توضیح گفت: به این ترتیب، در صورت بازرسی، مقامات ایرانی مدعی خواهند شد گزارش‌هایی که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تحقیقات هسته‌ای نظامی داده شده است نادرست است.

ادعاهای جدید منافقین یک هفته پیش از ازسرگیری گفتگوها بین ایران و گروه 1+5 در ژنو مطرح می‌شود.

ابریشمچی فهرستی از حدود 100 نام شامل مدیران، کارشناسان و پژوهشگران سازمان تحقیقات جدید دفاعی را که به "مژده" نیز موسوم است و مدیریت آن در اختیار محسن فخری زاده قرار دارد ارائه کرد.

به گفته وی، این فرد سال 2011 به عنوان معاون وزیر دفاع منصوب شد.

مهدی ابریشمچی گفت: سازمان تحقیقات جدید دفاعی از یک سال و نیم پیش به طور قابل ملاحظه‌ای گسترش یافته و به سازمانی مستقل در درون وزارت دفاع تبدیل شده است.

در همین حال، بیش از یک ساعت از به اصطلاح افشاگری منافقین نگذشته بود که کارشناسان نزدیک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین این ادعاها را رد کردند.

"نیکلا وینوکور" و "فردریک دال" روز پنج‌شنبه در گزارشي برای خبرگزاری "رویترز" از وین و پاریس از قول "مارک فیتزپاتریک "کارشناس هسته‌ای ارشد نزدیک به آژانس نوشتند: اتهامات شورای ملی مقاومت ایران معتبر نیست.

فیتزپاتریک گفت: اگر شورای ملی مقاومت ایران درباره مرکز برنامه‌ریزی و تحقیقات نظامی هسته‌ای در ایران اطلاعات دارند قطعا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز در این باره اطلاع دارد با این حال هیچ گزارش افشا شده یا اشاره علنی به این مسئله نشده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، آمریکا ، منافقین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
این مجاهدین خلق روی ستون پنجم دشمن ملت را هم سفید کرده اند!زمان چنگ جاسوسی ودادن گرا وپرتاب موشک ،الان هم هم جاسوسی عربستان وموسادوسیا وهم عاملان ترور انها ،اگراینها دشمن نظام هستند پس چرا فرزندان فرهیخته ملت رو ترور میکنند حاکمیت باید جواب درخور وبایسته ای به این عوامل وامر ینشان بدهد،،،،
Pakistan
علی
۲۱:۵۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
مرگ بر منافقین
آخرین اخبار