تبریز/

برگزيده شدن دو طرح هنرمند تبريزي در خصوص نماز جشنواره بين المللي ژاپن

دو طرح يك هنرمند تبريزي در موضوع نماز در جشنواره بين المللي 'همز' ژاپن به عنوان طرح برتر سال 2011 برگزيده شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران،طرح مينياتور الصلوه معراج المومن و طرح گرافيك آثار شوم اعتياد برخانواده و جامعه علي جعفرپور صولت آباد از سوي هيات داوران اين جشنواره به عنوان طرح هاي برگزيده و دو جايزه معتبر اين جشنواره را به خود اختصاص دادند.

برگزاركنندگان اين جشنواره با ارسال لوح سپاس از اين هنرمند تبريزي قدرداني كرده و طرح هاي برگزيده اش را درمجموعه كتاب آثارجشنواره به چاپ رساندند.

در جشنواره 'همز' ژاپن كه همه ساله در اين كشور برگزار مي شود، هنرمنداني از 25 كشورجهان از جمله ايران ، آلمان ، روسيه ، فرانسه ، تركيه ، مصر ، ايتاليا، بوسني و هرزگوين ، برزيل و هندوستان شركت كردند.

جعفرپورعلي صولت آباد ازخانواده معظم شهدا و متولد 1348 تبريز است و فعاليت هاي هنري خود را از سال 1364 آغاز كرده است.

مجموعه آثارهنري وي درقالب طرح هاي مينياتور ، گرافيك ، هنرهاي تجسمي و كاريكاتور، مجسمه سازي با مضامين مذهبي ، اجتماعي و فرهنگي تاكنون در بسياري از جشنواره ها و نمايشگاه هاي داخلي وخارجي موفق به كسب رتبه هاي برتر و جوايز متعدد هنري شده است.

وي درطول فعاليت هاي هنري خود درسال هاي اخير، عكس بيش از دو هزار و500 شهيد آذربايجان شرقي را در قالب طرح هاي هنري به تصوير كشيده و درمسابقات سراسري 'بهترين عكس ازلحظاتي با شهيد ' رتبه نخست و درمسابقات كشوري' بهترين طرح جاودان سازي ياد شهدا و ايثارگران مقام دوم را كسب كرده است.

اثرگرافيك و بديع اين هنرمند همچنين با مضمون تاثروغم واندوه جهاني از رحلت حضرت امام (ره) در مسابقات يادواره ميعاد با امام از سوي بنياد شهيد و امور ايثارگران حايز رتبه نخست شد.

نمايشگاهي از مجموعه آثارهنري وي در بسياري از كشورهاي دنيا ازجمله تركيه ، آلمان ، لهستان ، هلند، روسيه ، مصر و بلغارستان با استقبال مردم و هنرمندان اين كشورها روبرو شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.