بخاطر اعتلای دستگاه قضایی استان صورت گرفت

تقدیر رئیس قوه قضاییه از رئیس کل دادگستری فارس

رئیس قوه قضائیه با اعزام هیاتی متشکل از قضات دادسرای انتظامی قضات نسبت به بازرسی از دادگستری استان از جهت نحوه مدیرت مجموعه دادگستری و رسیدگی های قضایی اقدام که پس از ارائه گزارش آن هیئت، رییس قوه قضائیه از ذبیح الله خدائیان رئیس کل دادگستری استان فارس به لحاظ عملکرد مثبت و اعتلای دادگستری استان با اهداء لوح تقدیر تجلیل کرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین احمد شفیعی دادستان انتظامی قضات در همایش رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی با تأکید بر اینکه در بازرسی هیئت بازرسی انتظامی قضات در استان فارس عملکرد کلی مدیریت ارشد قضایی استان و قضات محاکم و دادسراها مثبت ارزیابی شده است افزود: با تلاش های انجام شده در زمان مدیریت خدائیان در دادگستری استان فارس وضعیت در این استان بهتر از گذشته و بررسی و ارزیابی های ما نشان از یک تحول عمده در مجموعه قضایی استان دارد.

داستان انتظامی قضات کشور با تقدیر از زحمات رئیس کل دادگستری و مجموعه قضایی استان گفت: برگزیدن سی نفر قاضی برتر در استان فارس کاری سخت و دشوار بود که به همین منظور تشویق سایرین در ارتقاء برخی قضات و اعطای تصدی های مدیریتی آنان انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه هدف دادسرای انتظامی قضات شناسایی و برجسته ساختن قضات نمونه کشور و معرفی به رییس قوه قضاییه است افزود: تجلیل و تقدیر از عملکرد رئیس کل دادگستری و مجموعه قضایی استان فارس نیز در همین راستا می باشد.

دادستان انتظامي قضات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اينكه امروز مسئول اصلي اجراي عدالت و پياده سازي عدل و قسط به عنوان یک هديه الهي در جامعه اسلامي دستگاه قضايي است به تشريح اهميت اين امر خطير و مهم در آيات قرآن پرداخت و افزود: خداوند متعال يكي از فلسفه هاي ارسال رسل  و انزال كتب را قيام به قسط و عدل بيان كرده است و اجراي عدل و قسط را ماموريت و رسالت اصلي انبياء بيان ساخته است.

این مقام قضایی کشور با بيان اينكه شغل قضاوت و اشتغال به امر مقدس قضا از مشاغلي است كه موضوع آن انسان و حقوق انسان است افزود: وظيفه يك قاضي اجراي عدالت و حق و قسط و داد است و همواره بايد خروجي كار و عمل فعالان در اين مجموعه معنابخش اين واژه مقدس باشد.

وی حضور مجتمهد فقیه و جامع الشرایط در رأس قوه قضاییه را نشانه قوت و عظمت اهمیت خروجی در دستگاه قضایی خواند و افزود: همه ما به اذن و ابلاغ رسمی عهده دار اجرای عدالت در حوزه های قضایی هستیم و باید آگاه باشیم که آرزوی انبیاء و اوصیاء به برکت انفاس قدسی امام و مجاهدت شهیدان انقلاب و دفاع مقدس زمینه اجرای عدالت و قضاوت بر ما فراهم شده است.

وی همچنین تأکید کرد: موفقیت امروز دستگاه قضایی موفقیت اساس و بنیان نظام و اعتقاد مردم را که اصلیترین سرمایه نظام است را در پی دارد.

گفتنی است پیش از این نیز قاضی علی رنجبر معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات به ارائه گزارش از عملکرد قضات استان در بازرسی از محاکم و دادسرای استان فارس پرداخت.

  لازم به ذکر است در پایان این مراسم دادستان انتظامی قضات با اهداء لوح تقدیر از سوی آیت اله لاریجانی از مدیریت ارشد قضایی استان و 30 نفر از قضات برتر و برگزیده فارس به منظور تلاش در جهت اعتلای این استان تجلیل کرد. در میان قضات برگزیده نام جمعی از قضات تجدیدنظر استان، معاونین دادستان عمومی و انقلاب شیراز و چند تن از رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان به چشم می خورد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار