قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بازگشت" دانشجويان ستاره‌دار" به صلاح دانشگاه نيست/"ستاره‌دار" عنوان سياسي نيست

عضو کانون دانشگاهیان بازگشت دانشجويان و اساتيد ستاره‌دار به فضاي دانشگاه را به صلاح دانشگاه ندانست گفت: نباید موضوع ستاره‌دار بودن عده‌ای در اجتماع جنجال آفريني کند و باید دقت کنيم تا با حضور عده‌اي حقوق افراد دیگری که در دانشگاه‌ها تدریس یا تحصیل می‌کنند مخدوش نشود.

"عباس قربانی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه عنوان "دانشجوي ستاره‌دار" از زمان دولت اصلاحات مطرح شد، اظهارداشت: نبايد لفظ دانشجوي ستاره‌دار را مختص دانشجويان سياسي بدانيم، چرا که اينطور نيست و اين عنوان با توجه به ضوابط قانوني به برخي دانشجويان متخلف داده مي‌شود و يک عنوان صرفا سياسي نيست.
 
عضو کانون دانشگاهیان با بيان اينکه شايسته است استفاده از اين گونه عناوين در فرآیند  قانونی بررسی شود، گفت: نباید موضوع ستاره‌دار بودن عده‌ای در اجتماع جنجال آفريني کند، چرا که اين مسائل در چارچوب ضوابط اجرایی وزارت علوم بررسي و باید در دانشگاه‌ها پیشرفت علمي در اولویت قرار گيرد و هيچ مانعي نبايد سد راه اين پيشرفت باشد.
 
قربانی بازگشت دانشجويان و اساتيد ستاره‌دار به فضاي دانشگاه را به صلاح دانشگاه ندانست و بيان داشت: لازم است که بازگشت اين افراد با وسواس و دقت بيشتري همراه باشد و نباید صرفاً با نگاه سطحی گزارشی از تعداد اینگونه افراد و مسئله بازگشتشان به دانشگاه‌ها عنوان شود.
 
عضو کانون دانشگاهيان افزود: زمانی که برخوردی با دانشجويان متخلف صورت می‌گیرد تنها به حقوق فردی توجه می‌شود که مبادا در حق وی ناعدالتی صورت گیرد، اما ما نه تنها دغدغه‌ افراد بلکه باید حقوق اجتماعی و دانشگاهی را هم مدنظر قرار دهیم تا حقوق افراد دیگری که در این دانشگاه‌ها تدریس یا تحصیل می‌کنند مخدوش نشود.
 
قربانی در پایان خاطر نشان کرد: نظام ما دارای رأفت اسلامی است و در هرجا که لازم باشد این رأفت در خصوص افراد اجرا می‌شود، پس نباید در این حوزه احساسی عمل کرد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار