نايب رئیس مجلس شورای اسلامی:

سهم 70 در صدي دولت از بازار بيمه/اتكا به صنعت بيمه موجب توسعه اقتصاد مي شود

نايب رئیس مجلس شورای اسلامی سهم دولت از بازار بیمه 70 در صد اعلام كرد و گفت:صنعت بيمه لازمه حركت اقتصادي بنگاه هاست ودر صورت عدم اتكا بنگاهاي اقتصادي به بيمه اقتصاد پيش نمي رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر امروز در بیستمین همایش ملی و ششمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه اظهار داشت: برگرداندن اقتصاد کشور به ریل اصلی، نیازمند همت والا و تدبیر و خرد در تصمیم‌گیری است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حدود 20 سال است که دولت‌ها درگیر این موضوع هستند که براساس اصل 44 قانون اساسی، چه میزان از اقتصاد کشور دولتی و چه میزان خصوصی و تعاونی باشد.

وی ادامه داد: اما خوشبختانه سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی ابلاغ شده و مشکلات این موضوع در بخش نرم‌افزاری و قانونی حل شده است.

باهنر با بیان اینکه موضوع مهم دیگر فضای کسب و کار کشور است، گفت: این فضا در کشور ما، بسته و پر از اصطکاک است و در سال گذشته در این شاخص افت داشته‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: در حالی که یکی از کشورهای همسایه رتبه کسب و کار خود را از عدد 70 به رتبه تک‌رقمی رسانده است.

وی ضمن انتقاد از عدم وجود تحصیلات تکمیلی در رشته بیمه در کشور گفت: صنعت بیمه لازمه حرکت اقتصادی بنگاه‌ها است و اگر بنگاه‌ها به بیمه اتکا نکنند، ریسک نخواهند کرد و اقتصاد پیش نمی‌رود.

باهنر گفت: البته دولت و مجلس هم در برخی موارد به صنعت بیمه زور می‌گویند، مثلاً در دریافت مالیات و عوارض.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون چهل و چند درصد از بازار بیمه کشور در اختیار شرکت بیمه دولتی ایران است، گفت: مابقی سهم بازار هم به طور کامل خصوصی نیست و اگر به دقت بررسی کنیم، احتمالاً بیش از 70 درصد بازار بیمه کشور از طرق مختلف هنوز در دست دولت است.

باهنر تصریح کرد: حمایت از صنعت بیمه برای اقتصاد کشور می‌تواند گره‌گشا باشد، به همین دلیل در مجلس آمادگی همکاری و تعامل جدی با این صنعت را داریم.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار