مقدسي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ثبات بهاي شير در گرو تامين "علوفه دامداران" است/ احتمال افزايش 26 درصدي "قيمت شير"

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به برگزاري جلسه كارگروه تخصصي ستاد تنظيم بازار براي تثبيت بهاي شير تا پايان سال، گفت: در صورتی که دولت علاوه بر پرداخت كليه علوفه‌های معوقه دامداران از اين پس نیز مابه التفاوت بهاي علوفه را بپردازد قیمت شیر تا پایان سال ثابت مي‌ماند.

احمد مقدسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که آیا در جلسه کارگروه تخصصی ستاد تنظیم بازار مصوب شده که قیمت شیر تا پایان سال ثابت بماند؟، اظهار کرد: قرار شد در صورتی که دولت كليه علوفه‌های معوقه دامداران را بدهد و از اين پس نیز مابه التفاوت قيمت آن را بپردازد قیمت شیر تا پایان سال ثابت بماند.  
 
وی با بیان اینکه تعداد اندکی از دامداران در سه ماهه اول امسال علوفه‌های خود را دریافت کرده‌اند، افزود: کلیه تولیدکنندگان در سه ماهه دوم سال علوفه‌ای نگرفته‌اند.
 
مقدسی ادامه داد: اين موضوع در کارگروه تخصصی مورد بررسي قرار گرفت و قرار است پس از تصويب آن در جلسه روز دوشنبه آينده ستاد تنظیم بازار  دولت برای این امر تأمین اعتبار کند.   
 
وي اضافه کرد: درصورتی که این مصوبات اجرایی نشود افزایش قیمت شیر امری قطعی خواهد بود چرا که در شرایط فعلی امکان ثبات بهای آن وجود ندارد.  
 
به گفته مقدسي درصورت اجرایی نشدن مصوبه فوق قيمت شیرخام حدود ۲۶ درصد و به تبع آن بهای لبنیات ۱۸ درصد افزايش مي يابد.
 
وی با بیان اینکه در صورتی که این مشکل حل نشود صنعت دامداری نابود می‌شود گفت: در این زمینه به دولت اعلام خطر جدی می‌کند.  
 
به گفته مقدسی در جلسه کارگروه تخصصی مسئولان وزارت صنعت معدن و تجارت، شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان حمایت، انجمن صنفی گاوداران، و اتحادیه دامداران حضور داشتند.

برچسب ها: شیر ، بها ، علوفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار