مدیر کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر؛

کشف 162 تن مواد مخدر / پاکسازی محلهای آلوده اولویت نخست مبارزه با مواد مخدر

علیرضا اکبر شاهی گفت: بیش از 162 تن مواد مخدر در طی سه ماه گذشته کشف و ضبط شده که نسبت به 3 ماهه قبل 12 درصد رشد و نسبت به سال قبل 44 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا اکبر شاهی در نشست خبری امروز خود در تشریح برنامه‌های 100 روزه اخیر این معاونت با اشاره به کیفی کردن فعالیت‌ها با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مقابله‌ای و انتظامی بیان داشت: در پی این 3 ماهه اخیر 513 عملیات در سطح کشور انجام شده که نسبت به 3 ماه قبل آن 22 درصد رشد و نسبت به سال قبل 114 درصد رشد عملیات را داشته است.

وی در ادامه با اشاره به کشف و انهدام 908 باند و گروه که در تهیه و توزیع  روان گردان ها فعالیت می کردند، افزود: در طول این 3 ماه 908 باند و گروه تهیه و توزیع مواد مخدر روان گردان کشف و دستگیر شدند که نسبت به 3 ماهه قبل با رشد 30 درصدی و نسبت به سال قبل و موقعیت مشابه 54 درصد رشد داشته است.

اکبر شاهی به کشف و انهدام 94 کارگاه تولید شیشه اشاره کرد و گفت: بیش از 162 تن مواد مخدر در طی سه ماه گذشته کشف و ضبط شده که نسبت به 3 ماهه قبل 12 درصد رشد و نسبت به سال قبل 44 درصد افزایش داشته که 80 درصد از مواد مکشوفه در حوزه و جوار مرزها شده است.

مدیر کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در 7 ماهه سال 91 ، 4 درصد مواد مخدر در تهران کشف و در 7 ماهه سال 92 این کشفیات به 3 درصد رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری دستگاه‌های مسئول در زمینه حج امسال اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری دستگاههای قضایی، انتظامی و سازمان حج و همچنین همکاری بسیار خوب حجاج حتی یک گرم مواد مخدر وارد کشور عربستان نشد که این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

اکبر شاهی در ادامه با اشاره به یکی از سیاست های کلی و اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پاکسازی نقاط آلوده یکی از بهترین راهکارها برای مبارزه با مواد مخدر است که پس از شناسایی بستر و محیط های آلوده پاکسازی قرار خواهند گرفت که شامل تغییرات عمده فیزیکی فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

مدیر کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه از کشف 9 تن انواع مواد مخدر غیر واقعی در هفته ناجا خبر داد و گفت: در هفته ناجا 9 تن مواد مخدر غیر واقعی کشف شد و همچنین 11 هزار معتاد نیز دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی در ادامه بیان داشت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 30 کیلو مواد مخدر در زندان‌ها کشف شده که با استفاده از بادی اسکنر‌ها می توان از ورود مواد مخدر به داخل زندان‌ها جلوگیری کرد.

به گفته اکبر شاهی متهمین جرائم مواد مخدر که در تولید و توزیع مواد مخدر فعالیت داشتند 4 درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد 168 سلاح و 2 هزار و 700 دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین در این مدت کشف شده است.

مدیر کل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر یاد آور شد: روزی 6 عملیات در سطح کشور صورت گرفته که غالبا در مرزهاست. همچنین کشف و متلاشی شدن روزانه 10 باند قاچاق و کشف یک تن  و 800 کیلوگرم مواد مخدر در طی این 3 ماه صورت گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار