سمنان /

در تامین نهادهای کشاورزی هیچ کمبودی در کشور نیست

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی از خرید و حمل 250 هزار تن کود فسفاته خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته در 100 روز اخیر هیچ مشکلی در تامین نهادهای کشاورزی در کشور نداریم.

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، وزارت جهاد کشاورزی در این مدت کوتاه با استفاده از تمام ظرفیت شرکت های اقماری در تامین نهادهای کشوری اقدام کرده است.
معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی بابیان این خبر گفت: در این مدت در خصوص تامین کود فسفاته، کود اوره و بذر اقدامات مناسبی انجام شده و در هیچ گوشه از کشور مشکلی برای تامین نهادهای کشوری به عنوان زیرساخت اساسی این بخش وجود ندارد.
 توکلی، توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، استفاده از فناوری و تکنولوژی روز دنیا در این بخش و ارتقای بهره وری را از مولفه های موثر این بخش برشمرد. وی گفت: بخش کشاورزی سرمایه بر و اشباع ناپذیر است و با توجه به نیاز کشور و جهان به مواد غذایی، باید به ارتقای سرمایه گذاری در این بخش توجه بیشتری شود و سرمایه گذاران می توانند در این بخش بیشترین سرمایه گذاری را با توجه به اهمیت و بازدهی آن داشته باشند.
توکلی بر استفاده از فناوری و تکنولوژی روز در توسعه کشاورزی نیز تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از فناوری روز دنیا به توسعه عملکرد بیش از پیش در این بخش توجه شود. معاون وزارت کشاورزی گفت: در بررسی عملکرد این بخش توجه به ارتقای تولید در واحد سطح دیگر نباید توجه شود بلکه این بررسی بر اساس مصرف آب مترمکعب در تولید محصولات باید ملاک باشد و از این طریق می توان به ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی کمک کرد.
 وی در سفر به استان سمنان از مجتمع کشت و صنعت شهمیرزاد بازدید کرد و مسایل و مشکلات این مجتمع را مورد بررسی قرار داد. این مجتمع که از آن به عنوان بزرگترین باغ گردی جهان یاد می شود 700 هکتار وسعت دارد و امسال 200 تن محصول به ارزش شش میلیارد ریال تولید داشته است. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.