حضور گسترده شهرودندان سعودی در حملات انتحاری در سوریه

شبکه الاخباریه سوریه گزارش داد: بیشتر عاملان حملات انتحاری در سوریه از شهروندان عربستانی هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ گزارشگر شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گفت: حمایت مستقیم رژیم سعودی از تروریسم در سوریه و ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی برای آنها مسئله جدیدی نیست. حضور عملیاتی شهروندان سعودی در کنار گروه های تروریست مسلح در سوریه هم از مدتها پیش آغاز شده است. اما روزنامه السفیر فاش کرد بیشتر عاملان حملات انتحاری در سوریه از شهروندان سعودی هستند. آنها با انگیزه جهاد به سوریه می آیند.

در ادامه این گزارش آمده است: تروریست های عربستانی از قشرهای مختلف جامعه از جمله پزشک، استاد دانشگاه، مهندس برق و افسران ارتش این کشور هستند. چند روز پیش در شهرک دیرعطیه در منطقه قلمون عادل نایف الشمری یک سروان نیروهای مرزبان عربستان و المطلک المطلک پسر سرلشکر عبدالله المطلک السدیری مدیر مرکز افسران ارتش عربستان در شهر حلب کشته شد.

انتقال آسان شخصیت هایی از القاعده از عربستان و ورود آنها به خاک سوریه با هماهنگی سازمان های امنیتی سعودی است. بسیاری از فعالان سیاسی علیه رژیم سعودی هم که ممنوع السفر شده بودند، پس از بازداشت در زندانهای این رژیم تفکر تکفیری پیدا می کنند و به سوریه می آیند. با وجود رویکرد جهانی برای دستیابی به راهکاری سیاسی به منظور حل بحران سوریه، عربستان همچنان به نقش این مزدوران خود در سوریه امیدوار است.

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: در میان این شهروندان سعودی همچنین شماری از زندانیان و محکومان به اعدام در عربستان هم وجود دارند. رژیم سعودی با آزاد کردن این افراد و فراهم کردن زمینه سفر آنها به سوریه، راهی برای خلاص شدن از دست این جنایتکاران عضو القاعده پیدا کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار