به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛

"تهدیدات نرم سیاسی در قرآن کریم" ورق خورد

مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب "تهدیدات نرم سیاسی در قرآن کریم" تألیف آقای محمد جواد جاوری به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ امنيت يكي از حياتي‌ترين و ضروري‌ترين دغدغه‌ها و نيازهاي اصلي هر جامعه‌اي است، به‌طوري¬كه بدون وجود امنيت ابعادديگر زندگي تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت. به همين دليل جوامع سعي نموده‌اند با استفاده از ابزارها و راه‌هاي ممكن، خود را در مقابل تهديدات حفظ نمايند. امروزه با متنوع شدن شيوه‌هاي جنگ، صورتِ جنگ‌ها از نبردهاي رو در رو و نظامي به نبردهاي اطلاعاتي و رواني و جنگ‌هاي نرم تبديل شده است. تهديد نرم مجموعه‌ اقداماتي است كه باعث دگرگوني هويتِ فرهنگي و الگوهاي رفتاريِ مورد قبولِ يك نظام سياسي شود. در واقع تمام تحولاتي كه موجب شود تا اهداف و ارزش‌هاي حياتي يك نظام سياسي به خطر افتد يا باعث ايجاد تغيير و دگرگوني اساسي در عوامل تعيين¬كننده‌ی هويت ملي و ديني يك كشور شود، تهديد نرم به‌شمار مي‌آيد. هدف اصلي تهديد نرم، حذف باورمندي نخبگان و مردم در يك نظام سياسي، سلب اراده و روحيه‌ی مقاومت و در مجموع استحاله‌ی فرهنگي و سياسي است. 

تهديدات نرم داراي عرصه‌هايي نظير سياسي، فرهنگي و اقتصادي است. عرصه‌‌ی سياسي يكي از مهم‌ترين عرصه‌هاي تهديدات نرم به شمار می¬ر‌ود كه اين تهديدات وسيله‌ا‌ی مؤثر براي فشار بر كشورهاي ضعيف، هميشه مورد استفاده‌ي قدرت‌هاي استكباري بوده است. در اين برهه‌ي حساس تاريخي شناخت، بررسي، پيشگيري و مقابله با تهديدات از اولويت‌هاي ضروري و حياتي برای دفاع از هويت و موجوديت کشور است. دين مبين اسلام به‌عنوان كامل‌ترين و جامع‌ترين اديان الهي، تأكيد و توجه ويژه‌اي نسبت به تهديدات نرم معطوف داشته است. در اين راستا قرآن كريم موارد متعددي از تهديدات نرم را برشمرده و ضرورت توجه به آنها را به مسلمانان متذكر شده است.

نويسنده‌ی محترم در اثر حاضر كوشيده است ماهيت، چگونگي، روش‌ها و شيوه‌هاي تهديدات نرم را در «عرصه‌ي سياسي»، از ديدگاه قرآن كريم بررسي و تبيين نمايد که اميد است مورد توجه علاقه‌مندان قرار گيرد.

این کتاب در شمارگان 1500 نسخه و 420 صفحه به قیمت130.000 ريال در آذرماه سال جاری منتشر شده است.

همچنین لازم به ذکر است علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب،خیابان 12فروردین،بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران و یا با شماره تلفن های 66953607 و 66961536 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.