رودهن/

آزادسازی بخشی از رودخانه روستای ˈمهرآبادˈ رودهن آغاز شد

رییس امور آب شرق استان تهران از آزادسازی بخشی از رودخانه تصرف شده روستای مهرآباد شهر رودهن با حکم دستگاه قضایی شهرستان خبر داد.

ˈمحمد داودیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: برخی اهالی روستای مهرآباد طی سنوات گذشته اقدام به ریختن نخاله های ساختمانی به درون تنها رودخانه روستای مهرآباد می کردند.

وی گفت: در طی زمان و با انباشته شدن نخاله ها، بخش هایی از رودخانه خشک و توسط اهالی تصرف شد که به منظور ساخت و ساز غیرمجاز مورد استفاده قرار می گرفت.

داودی افزود: با طرح شکایت این نهاد از دهیاری روستا، و با حکم قضایی دادگستری شهرستان آزادسازی گستره ای به طول 750 متر از زمین های تصرف شده داخل رودخانه آغاز شد.

وی تصریح کرد: این مهم با استفاده از بیل مکانیکی و انجام لایروبی و پاکسازی رودخانه کماکان در حال انجام است و انتظار می رود طی دو روز آینده به اتمام برسد.

این مقام مسؤول در خاتمه با تقدیر از زحمات بی دریغ مراجع قضایی شهرستان، تصریح کرد: مجاری آبهای سطحی و حریم های آن جزو انفال بوده و حقوق عمومی محسوب می شود و آحاد جامعه باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین مناطق روستایی رودهن و شرق استان تهران ˈمهرآبادˈ نام دارد که در سالهای اخیر نام این روستا با یکی از بزرگترین طرحهای خانه سازی مسکن مهر در حال احداث شمالشرق استان تهران عجین شده و جمعیت پنج هزار نفری این روستا با پایان طرح یاد شده به 17 هزار نفر می رسد.

روستای مهرآباد در قسمت جنوبی شهر رودهن، و در محور مواصلاتی تهران - فیروزکوه قرار دارد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.