سمنان/ معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

امسال نیازی به واردات پرتقال و نارنگی نیست

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی حجم تولید مرکبات در کشور را امسال چهار میلیون و 600 هزار تن برآورد کرد و گفت: امسال نیازی به واردات پرتقال و نارنگی نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان،معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت : از این مقدار دو میلیون و 800 هزار تن آن پرتقال، 770 هزار تن نارنگی و مابقی لیموترش و شیرین و ... است.

توکلی  تولیدات امسال مرکبات در کشور را از نظر کمیت و کیفیت فوق العاده دانست و اظهار داشت: محصول پرتقال تولیدی امسال بر خلاف سال قبل که درشت بود یکنواخت و دارای وزنی بین 250 تا 350 گرم و کیفیت بسیار مطلوبی است.
 
وی با اشاره به صادرات 81 هزار تن مرکبات در سال گذشته از ایران به خارج گفت: امسال نیز برداشت این محصول در دست اقدام است و صادرات نیز خواهیم داشت

. معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی حجم تولید محصولات باغی را امسال قریب 19 میلیون تن بیان کرد و گفت: این مقدار تولید نسبت به سال گذشته قریب 10 درصد افزایش دارد.

وی از اختصاص 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: این رقم برای ایجاد زیرساخت های لازم بخش کشاورزی به استانها ابلاغ شده است.

معاون وزارت جهاد کشاورزی در سفر به سمنان از طرحها و اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان مهدیشهر بازدید و مسایل و مشکلات این بخش را مورد بررسی قرار داد./س
برچسب ها: تامین ، پرتقال ، نارنگی ، توکلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.