واشنگتن: گروه‌هاي تروريستي در سوریه حضور دارند/ با مخالفان سوريه بجز النصره مذاکره مي‌کنیم

يک مقام آمريکايي روز چهارشنبه اعلام کرد واشنگتن با گروه‌هاي مخالف سوريه به منظور يافتن راه حل سياسي براي بحران اين کشور مذاکره مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، ماري هارف سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد آمريکا به وجود گروه‌هاي تروريستي در سوريه اذعان مي‌کند اما بشار اسد رئيس جمهور اين کشور را مسئول ظهور اين گروه‌ها(!) مي داند. 

«ماري هارف»، دستيار سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا تماس با گروه‌هايي مثل جبهه النصره ( شاخه القاعده) را رد کرد.

آمريکا اين گروه را در فهرست سياه سازمان هاي تروريستي قرار داده است.

وي در کنفرانسي خبري گفت:‌ «ما وارد گفتگو با گروه هاي گسترده سوريه و همچنين مقامات سياسي و نظامي مخالف از جمله گروه‌هاي مخالف شديم. اما ما با تروريست‌ها، گروه‌هايي که به عنوان سازمان تروريستي تلقي مي شوند، گفتگو نمي کنيم .»

در حالي که وال استريت ژورنال گزارش داد يک ديپلمات آمريکايي براي ديدار با گروه‌هاي مخالف به سوريه سفر کرده بود، اعلام کرد اوضاع در سوريه نشان مي‌دهد که مخالفان از گروه‌هاي متعدد تشکيل شده‌اند.

ماري هارف گفت:‌ « با توجه به اينکه بحران سوريه راه حل نظامي ندارد ما به گروه‌هايي نياز داريم که از راه حل سياسي حمايت کنند .»

وي با خودداري از اسم بردن از گروه هايي که واشنگتن با آنها مذاکره مي کند، خاطر نشان کرد آمريکا فقط از شوراي نظامي سوريه به رهبري سليم ادريس حمايت مي کند.

مخالفان سوريه هنوز درباره شرکت در کنفرانس ژنو تصميم گيري نکرده‌اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار