تبریز/

توانمندی های زنان روستایی در تولید عرقیّات گیاهی

کارشناس مسئول زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: توانایی زنان روستایی در تشخیص و جمع آوری گیاهان دارویی خودرو و تولید عرقیات گیاهی و ارتباط مستقیم آنان با این تولیدات بر کسی پوشیده نیست.

رقیّه زرگری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: توانمندی های زنان روستایی، آنان را به عنوان تولیدکنندگانی حماسه ساز در حماسه اقتصادی نمایان می سازد.

وی تشریح کرد: زنان روستایی را با در نظر گرفتن فعالیت هایی که در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنایع تبدیلی و صنایع دستی انجام می دهند، می توانیم به عنوان پیشگامانی در عرصه تولید قلمداد نماییم.

زرگری ادامه داد: زنان روستایی در تولید محصولات باغی و زراعی از کاشت تا برداشت و بعد از آن در صنایع تبدیلی و بسته بندی نقشی پُررنگ دارند.

کارشناس مسئول زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: فعالیت های کشاورزی در اکثر مناطق روستایی مرند، ملکان، مراغه، اهر و کلیبر توسط زنان روستایی انجام می شود.

وی با اشاره ای به حضور زنان روستایی استان در تولید کود وِرمی کمپوست گفت و اظهار داشت: نباید فعالیت های زنان روستایی در عرصه پرورش کِرم ابریشم و در تولید کود وِرمی کمپوست را نمی توان فراموش نمود.

زرگری از راه اندازی کارگاهی برای اشتغال زنان روستایی در استان خبرداد و تاکید کرد: احداث کارگاهی در شهرستان مرند و ایجاد اشتغال برای 300 نفر برای زنان روستایی آن منطقه در حال اجرا شدن است./س

برچسب ها: تولید ، عرقیّات ، گیاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.