رئیس دانشگاه آزاد خبر داد:

راه اندازی ‍‍‍پردیس علم و فناوری به صورت منطقه آزاد علمي در استان هرمزگان

رییس دانشگاه آزاد اسلامي با تاکید بر توسعه رشته های وابسته به صنایع دریایی و رشته هاي جديدي نظير بهداشت سواحل دریاٰ، خواستار راه اندازی پارک پردیس علم و فناوری در استان هرمزگان شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده صبح امروز در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این استان با بیان این مطلب، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با همکاری استانداری و منطقه آزاد این پردیس را به منظور تبدیل ایده به محصولات قابل صادرات راه اندازی کند که این مسئله عزم جدی و همت مسئولان محلي را می طلبد.

وی ادامه داد: توسعه رشته های جدید و چند نظمی که برای دانشجویان پر جاذبه ترند و تجدید نظر در رشته های موجود با توجه به تغییرات جمعیتی دانشجویان از اولویت های آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامي است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت راه اندازی رشته های وابسته به صنایع دریایی، بهداشت سواحل و دریا، پزشکی، ‌پیراپزشکی و پرستاری با اطمينان از جذب هیات علمی مورد نیاز و در نظر گرفتن فراهم شدن بستر و امکانات تاکید کرد.

وی گفت: خوشبختانه سیاست بومی گزینی در استان هرمزگان موجب توسعه فرهنگی و آموزشی در این منطقه شده است و دانشگاه آزاد اسلامی امروز بیش از 167 هزار متر مربع فضای آموزشی در این استان دارد.

میرزاده با بیان اینکه بیش از 45 درصد آموزش عالی در استان هرمزگان، تحت پوشش دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: باید تدابیری را اتخاذ کنیم تا برای جذب اعضای هیات علمی در مناطق محروم، تسهیلاتی نظیر افزایش ضریب حقوق در نظر گرفته شود.

در ادامه اين جلسه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در استان هرمزگان نيز در سخناني بر توسعه رشته هاي پزشكي و دكتراي تخصصي در اين منطقه و فراهم كردن زير ساخت هاي مورد نياز جهت راه اندازي رشته هاي مذكور تاكيد كردند.

آنان، خواستار توسعه  فضاهاي آموزشي دانشگاه آزاد، جذب هيات علمي و توسعه رشته هاي جديد در اين استان شدند.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در استان هرمزگان با تاكيد بر توسعه رشته هايي متناسب با نياز بازار كار، اظهار اميدواري كردند: ظرفيت هايي در دانشگاه آزاد اسلامي ايجاد شود تا مجموعه پر جاذبه اي براي پذيرش دانشجويان خارجي در منطقه باشد.
 آنان بر اين موضوع كه دانشگاه آزاد اسلامي نقش بسيار مهمي در تربيت نيروهاي تحصيل كرده در استان هرمزگان دارد، اذعان داشته و خواستار تربيت افراد متخصص مطابق با نيازهاي استان شدند.

شایان ذکر است، در اين جلسه پيشنهاداتي در خصوص راه اندازي رشته هاي مهندسي پتروشيمي، نفت، گاز، صنايع بالادستي، مهندسي دريا و گمرك در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتری و رشته جديد بهداشت سواحل دريا ارائه شد كه در هر مورد مقرر شد معاونان دانشگاه و مسئولان محلي موضوعات مطروحه را تا حصول نتيجه پيگيري كنند.
برچسب ها: پردیس ، دانشگاه ، فناوری ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار