اومیه/

دسترسی آسان و سریع به مواد مخدر یک فرضیه مردود است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گفت: سهل‌الوصول بودن مواد مخدر و به عبارت دیگر دسترسی آسان و سریع به مواد افیونی یک فرضیه مردود است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، علی مویدی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در سالن اجتماعات مجتمع رفاهی الغدیر ارومیه ترتیب یافته بود، اظهار داشت: یک عده قلیل به دنبال سیاه‌نمایی عملکرد پلیس هستند و شبهه‌هایی از این قبیل مطرح می‌کنند که مواد مخدر در کمترین زمان و به راحتی قابل تهیه است، حال آنکه چنین نیست.

وی با اشاره به اینکه این قبیل مطالب از مبنای علمی و تحقیقاتی برخوردار نیست، ادامه داد: شاید بتوان گفت در مرزهای شرقی کشور مواد مخدر با فاصله زمانی کمتری قابل تهیه است، ولی این وضعیت را نباید به مناطق مختلف کشورمان تعمیم داد.

وی با تاکید براینکه هزینه قاچاق در کشورمان بالا رفته است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های پلیس بالا بردن هزینه قاچاق و گران شدن انواع مواد مخدر بود که این مهم با مشارکت سایر نهادها و دستگاه‌ها رنگ تحقق پیدا کرده است و جوانان و خانواده‌ها تا اندازه زیادی مقابل این بلای خانمان‌سوز مصون شده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی همکاری اقشار مختلف جامعه را در این مقوله خواستار شد،‌ ادامه داد: همه مردم اعم از دانشجویان، روحانیان، کارمندان، بسیجیان و .. باید به ماموران اطلاعات ارائه دهند، زیرا پلیس امکان حضور در همه کوچه پس کوچه‌های شهرها را ندارد.

وی بیان داشت: در ارتباط با تعداد زندانیان مرتبط با مواد مخدر باید رسانه‌ها اطلاعات موردنیاز خود را از سازمان زندان‌ها درخواست کنند، ولی طبق اذعان اداره زندان‌ها اقدامات تامینی و تربیتی حدود 40 تا 45 درصد زندانیان را قاچاقچیان مواد مخدر تشکیل می‌دهد، به طوری که ارتباط با مواد مخدر به اشکال مختلف اعم از تولید، توزیع، مصرف و .. یک جرم پایه قلمداد می‌شود.

* جمع‌آوری معتادان به پلیس مبارزه با مواد مخدر ارتباط ندارد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پلیس برای جمع‌آوری معتادان متجاهر و ترک اعتیاد چه تمهیداتی اتخاذ کرده است، ادامه داد: به صراحت بیان می‌کنیم که ماموریت و مسئولیت پلیس مبارزه با مواد مخدر مبارزه با قاچاقچیان بوده و با افراد معتاد و افرادی که در کف خیابان‌ها هستند کاری نداریم.

وی با اشاره به اینکه نهادهای مسئول برای جمع‌آوری معتادان از این مجموعه کمک می‌خواهند، ادامه داد: برای رفاه حال شهروندان و برای جلوگیری از آلوده شدن فضای شهر تا حد امکان با متولیان امر در این راستا همکاری می‌شود، ولی از چگونگی جمع‌آوری خرده فروشان و معتادان رضایت چندانی نداریم.

مویدی با اظهار به اینکه از عملکرد دستگاه‌های متولی در راستای نحوه ساماندهی معتادان گله‌مند هستیم، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی فرماندهی مرزبانی در مناطق مختلف کشور، فراهم کردن تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، ایجاد دیوار مرزی در شرق کشور و ... از جمله اقداماتی به شمار می‌رود که در راستای ریشه‌کن شدن این بلای خانمان سوز انجام گرفته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی با اظهار به اینکه در هشت ماه سال جاری 353 تن انواع مواد مخدر در سطح کشور کشف شده است، ادامه داد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود 17 درصد افزایش یافته است، که آمار فوق نشان‌دهنده عزم راسخ پلیس برای مقابله با ورود مواد مخدر است.

وی به متلاشی شدن یک هزار و 600 باند از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا 53 نفر از اشرار مسلح و قاچاقچیان عمده کشته شده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 درصد افزایش یافته است، همچنین هشت نفر از فرزندان ملت در این مسیر به فیض شهادت نائل آمده‌اند./س

برچسب ها: آسان ، مواد مخدر ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.