حسینی صدر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قیمت پیشنهادی مجلس برای "خوراک گاز پتروشیمی ها" 12 تا 14سنت در هر متر مکعب

رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع با اشاره به اینکه فردا قیمت گاز پتروشیمی‌ها در مجلس بررسی می شود گفت: هنوز در کمیته پتروشیمی مجلس تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده است، اما جمع‌بندی ما نشان می‌دهد قیمت معقول برای خوراک گاز پتروشیمی‌ها بین 12 تا 14 سنت در هر مترمکعب است.

موید حسینی صدر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص قیمت گاز خوراکی پتروشیمی ها اظهار داشت: بحث خوراک گاز پتروشیمی ها و جمع‌بندی نهایی فردا (روز یکشنبه) در مجلس ارائه می شود و پیش‌نویس پیشنهادی را به دولت ارائه خواهد شد.
 
رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع با اشاره به قیمت پیشنهادی بین 12 تا 14 سنت است افزود: هنوز در کمیته پتروشیمی مجلس تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده است، اما جمع‌بندی ما نشان می‌دهد قیمت معقول برای خوراک گاز پتروشیمی‌ها بین 12 تا 14 سنت در هر مترمکعب است.
 
عضو کمیسیون صنایع  تصریح کرد: بعضی نمایندگان پیشنهاد 20 سنت را ارائه کرده‌اند چرا که قیمت 20 سنت در هر مترمکعب باز هم توجیه اقتصادی دارد.
 
حسینی صدر اظهار داشت: با این حال ما تصور می‌کنیم قیمت باید به گونه‌ای تعیین شود که برای افزایش سرمایه‌گذاری جذابیت ایجاد کند.
 
وی افزود: در عین حال قیمت باید ثبات داشته باشد و دچار تغییرات شدید نشود. شاید بهتر باشد قیمت گاز بر اساس فرمولی تابع قیمت تعیین شود چنانکه قیمت محصولات پتروشیمی با افزایش قیمت نفت افزایش می‌یابد.
 
رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع گفت: نظر مراکز پژوهش‌های مجلس نیز در این باره اخذ شده است و جمع‌بندی ما نیز بر اساس همان نظرات مشورتی مراکز پژوهش تنظیم شده است.

حسینی صدر همچنین در خصوص موضوع تحقيق  تفحص از شرکت ملي صنايع پتروشيمي گفت: صنعت پتروشيمي يکي از سازمان هاي توسعه اي در کشور است مجموعه اي که ما مي توانيم فروارده‌ها را بصورت خام فروشي صادر نکنيم بلکه آنرا به فراورده‌هاي مختلف و با ارزش تبديل کنيم.
 
وی تاکید کرد: این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن مجلس کلیک خورده و قرار است که به زودی در صحن علنی مجلس بررسی می شود.
 
رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع گفت:  با اشاره به اينکه در چند سال گذشته اين صنعت دچار رکود شده است اظهار داشت: عامل اصلي رکود صنعت پتروشيمي به دليل فروش بخشي از سهام در بورس، واگذاري قسمتي در سهام عدالت  بوده که باعث شده اين مجموعه با ارزش روند نزولي بخود بگيرد.
 
وی خاطرنشان کرد: امروزه اين صنعت دچار يک نوع پراکندگي شده و هيچ يک از مسولان در اين زمينه پاسخگو نيستند و به همين منظور کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي بحث تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دستور کار خود قرار داد و اين موضوع در اين کميسيون به تصویب رسید، و قرار است این طرح در صحن علني مجلس پيگيري شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: پتروشیمی ، خوراک ، گاز ، قیمت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار