بر طبق نتایج مطالعات؛

مصرف بیش از اندازه "ویتامین C "با بروز اسهال در ارتباط است

بر طبق نتایج مطالعات، مصرف بیش از اندازه و دریافت اضافی اسید اسکوربیک که یکی از اشکال بسیار مهم "ویتامین C "است می‌تواند موجب بروز عوارضی نظیر اسهال شود.

صدرالله کمالوند متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: "ویتامین C" به دو شکل اسید اسکوربیک و اسید هیدور اسکوربیک موجود بوده که البته قسمت عمده این ویتامین به صورت اسید اسکوربیک است.

وی با بیان اینکه تجویز میزان زیاد اسید اسکوربیک در مواردی می‌تواند اثرات بسیار کمی داشته باشد اظهار داشت: اسید اسکوربیک در اغلب موارد، دارای سمیت کمی است و دریافت اضافی آن تا حدودی می‌تواند متحمل شود.

کمالوند تاکید کرد: بر طبق نتایج مطالعات مصرف بیش از اندازه و دریافت اضافی اسید اسکوربیک که یکی از اشکال بسیار مهم ویتامین C است می‌تواند موجب بروز عوارضی نظیر اسهال شود.

وی یادآور شد: دریافت بیش از اندازه اسید اسکوربیک همچنین می‌تواند در برخی از افراد موجب افزایش دفع اسید اسکوربیک و بروز برخی از مشکلات در بیماران دچار نارسایی مزمن کلیوی شود.

کمالنود خاطرنشان کرد: براساس نتایج مطالعات مصرف بالای "ویتامین "C می‌تواند موجب جذب و تمجع آهن را در بدن افزایش داده و روند اکسیداسیون و احیای آهن را تسهیل کند که این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد رادیکال‌های آزاد زیان‌آور شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
نقیب الله
۱۷:۱۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
چه گونه میتوان عوارض جانبی ویتامین سی را کنترول کرد
یعنی چگونه جلوی اسحالی که ازاثر استفاده ویتامین سی بوجود آمده است گرفت
آخرین اخبار