براساس نظرسنجی جهانی؛

آمریکا باز هم در صدر فهرست کشورهاي تهديدکننده صلح جهاني قرار گرفت

براساس تازه ترين نظرسنجي جهاني موسسه "گالوپ" در 65 کشور جهان، آمريکا بار ديگر در صدر فهرست کشورهاي تهديدکننده صلح جهاني قرار گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي آنتي وار در گزارشي به قلم دي.اس رايت با عنوان" آمريکا، بزرگترين تهديد عليه صلح جهاني" نوشت: به نظر مي‌رسد موضوع" جنگ با تروريسم" به جاي آنکه مردم را درمقابله با تروريسم بسيج کند، بيشتر سبب رعب و وحشت مردم جهان از آمريکا شده است.افشاگري هاي ادوارد اسنودن از برنامه آژانس امنيت ملي آمريکا به افزايش هوشياري و آگاهي اطلاعاتي مردم جهان منجر شده است.

با توجه به آنکه موسسه بين المللي گالوپ/وين از سال 1977 تاکنون نظرسنجي‌هاي فراواني در سطح بين المللي برگزار کرده است، اين موسسه در2013 موضوع " تهديدات صلح جهاني" را در 65 کشور بررسي کرد.  بر اساس نتيجه نظرسنجي گالوپ که  66 هزار و 806 نفر در آن شرکت کردند ،آمريکا بزرگترين تهديد عليه صلح جهاني معرفي شد.

ناظران بين المللي موسسه وين/گالوپ در 65 کشور به ويژه در کشورهاي رقيب و يا تحت تاثير سياست هاي روسيه با شديدترين شعارهاي ضد آمريکايي روبرو شدند.

براساس نتايج نظرسنجي، 54 درصد از کشورهايي که خود را رقيب آمريکا و يا طرفدار سياست ها و راهبردهاي مسکو مي دانستند، آمريکا را بزرگترين تهديد و 49 درصد آنان چين را بزرگترين تهديد عليه صلح جهاني مي دانند.

اما اين ديدگاه که آمريکا بزرگترين تهديد عليه صلح جهاني است در کشورهاي مختلف متفاوت است. به طور مثال در کشورهايي مثل يونان و ترکيه که خود را متحد آمريکا واز شرکاي ناتو مي دانند  45 درصد و در کشورهايي مثل پاکستان که از  آمريکا کمک هاي مالي دريافت مي کنند،  44 درصد مردم با اين ديدگاه موافقند.

از سوي ديگر، پاکستان از ديدگاه برخي از کشورها همچون هند در صدر فهرست کشورهايي قرار دارد که تهديد کننده صلح جهاني به شمار مي روند.

نظر سنجي اخير گالوپ نشان مي‌دهد آمريکا دوستان زيادي در کشورهاي آمريکاي لاتين ندارد و اين کشور حتي در برخي از کشورهاي عضو اتحاديه اروپا نيز طرفدار چنداني ندارد.

نظر سنجي در کشورهاي آمريکاي لاتين نشان مي دهد، مکزيک با 37 درصد برزيل 26 درصد و پرو با 24 درصد آمريکا را به عنوان بزرگترين تهديد عليه صلح جهاني تلقي مي کنند.

در حالي که اوکراين از منظر تحليل گران سياسي به دو ديدگاه طرفدار روسيه و طرفدار غرب تقسيم بندي شده است،  33 درصد از شهروندان اوکرايني آمريکا و 5 درصد آنان روسيه و شمار کمتري آلمان را بزرگترين خطر عليه صلح جهاني توصيف مي‌کنند.

همچنين 13 درصد از شهروندان آمريکايي کشور خود را بزرگترين تهديد عليه جهان معرفي مي کنند.

حملات هواپيماهاي بدون سرنشين، جنگ هاي غير قانوني، توطئه براي ترور افراد،هک کردن رايانه ها از دلايل اصلي تنفر شهروندان کشورهاي جهان از آمريکاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار