بازهم استفاده از نام جعلی خلیج فارس اینبار توسط دولت کانادا

جان برد، وزیر امور خارجه کانادا، در جریان یک گفتگو با هیاتی آمریکایی، از نام جعلی خلیج فارس استفاده نمود . این گفتگو که در وبسایت شخصی آقای برد نیز منتشر گردیده است چنین آمده است :"من در بسیاری از نقاط جهان بودم؛ اما بیشتر اوقاتم را در نقاطی مانند خلیج ع.رب.ی، چین و جنوب آسیا گذراندم".

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،جان برد، وزیر امور خارجه کانادا، در جریان یک گفتگو با هیاتی آمریکایی، از نام جعلی خلیج فارس استفاده نمود . این گفتگو که در وبسایت شخصی آقای برد نیز منتشر گردیده است چنین آمده است :"من در بسیاری از نقاط جهان بودم؛ اما بیشتر اوقاتم را در نقاطی مانند خلیج ع.رب.ی، چین و جنوب آسیا گذراندم".

این اقدام نادرست وزیر امور خارجه کانادا قطعا یک اشتباه لفظی نبوده است و باید به او تذکر داده شود، بی شک وزارت خارجه و دولت کانادا باید از تمام ایرانی ها عذرخواهی کند. نام خلیج فارس در کلیه مکاتبات بین المللی و گفتگوهای رسمی به همین عنوان شناخته می شود. در واکنش به این اقدام زشت نماینده دولت کانادا برخی کاربران مجازی به زبان فارسی وانگلیسی جعل کلمه خلیج فارس توسط نماینده کانادا را محکوم کردند.

صد ها ایرانی داخل و خارج از کشور در صفحه فیس بوک "جان بیرد" اعتراض خود را محترمانه نشان دادند ، یکی از کاربران فیس بوک در پاسخ به به کارگیری نام جعلی خلیج فارس توسط وزیر خارجه کانادا نوشت: استفاده از کلمه "خلیج ع.رب.ی" در وب سایت شما نادرست، نژادپرست، و گمراه کننده است. خلیج فارس یک نام تاریخی است ، لطفا حقایق تاریخی را دستکاری نکنید ، ایرانی ها به کشور شما احترام میگذارند و خواهان ارتباط بهتر با دولت شما هستند اما تحریف نام تاریخی خلیج فارس باعث خصومت میان دو کشور میشود. به گفته سازمان ملل متحد، تنها نام رسمی و قانونی برای اشاره به آب میان ایران و شبه جزیره عربستان " خلیج فارس" است.



این اولین باری نیست که وزیر خارجه کانادا پا را از گلیمش درازتر کرده است، 'جان بیرد'، پس از انتخابات 92 ریاست جمهوری در مواضعی مداخله‌جویانه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران را که به پیروزی دکتر حسن روحانی انجامید ، بی‌معنا خواند و تاکید کرد که کانادا کماکان دوشادوش مردم ایران از خواست آن ها برای اصلاحات معنادار و احترام به حقوق ابتدایی شان حمایت خواهد کرد.
598
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار