مگس پران چشم عارضه یا علامت؟

مگس پران چشم یک عارضه نیست بلکه یک علامت است که درمان آن بستگی به علت ایجاد آن دارد.

رامین نوری نیا فوق تخصص شبکیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مگس پران چشم عارضه ای نیست بلکه یک علامت است که می تواند نشان دهنده بیماری‌های مختلف باشد، خونریزی داخلی زجاجیه، سلول‌های گلبول قرمز داخل زجاجیه و التهاب سلول‌های گلبول خون در داخل چشم می تواند مگس پران ایجاد کند همچنین با افزایش سن زجاجیه به شکل مایع در می‌آید که این پدیده نیز در ایجاد مگس پران موثر است.

وی افزود: زجاجیه متصل به شبکیه است وقتی که مایع می شود از شبکیه سوراخ شود که باید آن را زود تشخیص دهیم و اطرافش را لیزر کنیم تا بعدا موجب جداشدگی شبکیه نگردد.

نوری نیا تصریح کرد: افراد مسن و کسانی که نزدیک بین هستند در پدیده مایع شدن زجاجیه زودتر در آنها رخ می دهند بیماران روماتولوژیک که تظاهرات چشمی آنها به صورت التهابات داخل چشمی است نیز می توانند با مگس پران مواجه شوند عفونت شبکیه نیز می تواند موجب مگس پران گردد.

وی اظهار داشت: فرد دیابتی که با مگس پران روبرو شده حتما باید از نظر تاثیر دیابت روی چشم او و خونریزی ناشی از آن مورد بررسی قرار بگیرد یعنی اگر رگ اضافی در چشم وجود دارد شبکیه باید لیزر شود یا یکسری داروهای خاصی در داخل چشم او تزریق شود تا رگهای اضافی از بین رود و باعث نشود که بعدها خونریزی خیلی شدیدی ایجاد شود.

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: درمان مگس پران بستگی به علت آن دارد و مگس پران به تنهایی نیاز به درمان ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مگس ، چشم ، عارضه ، شبکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار