نکشیدن‌ دندان‌های پنهان عامل اصلی سرطان فک

دندان عقل که در سن‌های مختلف افراد خود را نشان می‌دهد اگر در زمان معین از لثه جدا نشود ، عوارض زیادی را به وجود می‌آورد.

علی یزدانی متخصص دندانپزشکی ترمیمی‌ نماینده داندانپزشکان‌ در نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دندان عقل سومین دندان کرسی سی امین و آخرین دندانی است که در دهان  می روید که در برخی افراد به صورت نهفته رشد می‌کند.

وی در ادامه گفت: در موارد نادر دیده شده در کنار دندان عقل نهفته‌ بافت بد خیم به وجود آمده که تبدیل به سرطان فک شده است.

دکتر یزدانی توصیه کرد: دندان عقلی که جای کافی برای رشد ندارد چه به صورت نهفته وجود دارد و یا به صورت نیمه درآمده بهتر است که جراحی شود.

مشاور عالی انجمن دندانپزشکی‌ در خصوص عوارض دندان عقل نهفته تصریح کرد: ایجاد عفونت، ایجاد پوسیدگی در دندان‌های دیگر، تحلیل ریشه دندان‌های کناری از عوارض وجود دندان عقل نهفته یا نیمه درآمده است.

نماینده دندانپزشکان‌ در نظام پزشکی در پایان خاطر نشان کرد: بهترین وسیله‌ای که می‌توان با آن نوع دندان و روش درمان را تشخیص رادیوگرافی‌های o.p.g است که در حال حاضر با آمدن توموگرافی‌ یا رادیوگرافی‌های مقطعی موقعیت دندان عقل را با کانال عصب نشان می دهد که از این طریق می‌توان به روش ساده‌تر دندان را از دهان خارج کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دندان ، پنهان ، نهفته ، کرسی ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار