شکستن انگشتان "آرتروز" می‌آورد

وقتی انگشتتان حرکت می‌کنند، در مفصل‌های آنها حباب‌هایی ایجاد می‌شود که ترکیدن این حباب‌ها صدا ایجاد می‌کند اما این عادت منجر به بروز آرتروز می‌شود.

شیرین زمانی فوق تخصص ارتوپدی کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی انگشتان حرکت می‌کنند، در مفصل‌های آنها حباب‌هایی ایجاد می‌شود که ترکیدن این حباب‌ها صدا ایجاد می‌کند.

وی از ترکیدن این حباب‌ها به قولنج انگشتان اشاره کرد و افزود: بعضی از مردم به انجام این کار فکر می‌کنند خستگی انگشتان و دست از بین می‌رود و احساس خوشایندی به آنها دست می‌دهد.

زمانی با بیان این که به مرور زمان عوارض و آسیب‌هایی در انگشتان ایجاد می‌شود گفت: نشان داده شده است که با تکرار این عمل کم‌کم به غضروف بند‌های مفصل انگشتان آسیب‌هایی زده و توصیه می‌شود که این کاررا انجام ندهند .

فوق تخصص ارتوپدی کودکان درباره روش‌های جایگزین این روش برای رفع خستگی و به دست آوردن حس خوشایند در انگشتان گفت: این افراد و به خصوص کسانی که با دست زیاد کار می‌کنند مثل تایپیست‌ها می‌توانند به متخصص ارتوپدی یا فیزیوتراپ مراجعه کنند و حرکت‌های ورزشی انگشتان دست را آموزش ببینند که سالم است و احساس خستگی نیز از بین می‌رود.

وی به عوارض این روش در دراز مدت اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان طولانی غضروف مفصل از بین رفته و بدن که قادر به ساختن غضروف مجدد نیست به جای آن استخوان اضافه می‌سازد که مفصل انگشتان ظاهری زشت پیدا می‌کنند.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: مفصل ، حباب ، انگشت ، استخوان ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار