عارف در دوازدهمین کنگره حزب مردم‌ سالاری:

حرکت جبهه‌ای از سوی اصلاح‌طلبان در اولویت فعالیت‌های انتخاباتی قرار گیرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ احزابی که نقش محدودی در کشور دارند باید با سیاست‌های روشن و حفظ جایگاه حقوقی احزاب و پذیرفتن اساسنامه حرکت جبهه‌ای را در برنامه خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا عارف" با حضور در دوازدهمین کنگره حزب مردم سالاری در مجتمع آدینه با گرامیداشت شهدای انقلاب درباره طرح حقوق شهروندی که از سوی دولت ارائه شد اظهار داشت: حقوق شهروندی قطعا جزو مطالبات اصلی مردم در شرایط کنونی است و مردم نقش کلیدی را در پیروزی انقلاب و صحنه‌های بعد از آن داشته‌اند که باید این جایگاه را به عنوان میثاقی ارزشمند که به صورت برجسته در قانون اساسی مشخص شده اهمیت دهیم.

وی افزود: جایگاه و ارزش مردم در تک تک اصول قانون اساسی به خوبی مشخص شده و بعد از قوای مقننه و مجریه بیشترین اصول را در فصل سوم به حقوق ملت معطوف کرده و جهت‌گیری‌ها و رویکردهای مشخص در مورد زنان، آزادی تشکیل راهپیمایی‌ها و ... به عنوان مواردی ارزشمند در قانون اساسی و جایگاه مردم مشخص است.

عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح حقوق شهروندی که از سوی دولت ارائه شد تصریح کرد: مهم دانستن رای و نظر مردم امری است که در حقوق شهروندی از سوی دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفته اما باید به مسئله حقوق زنان به استناد اصل 21 قانون اساسی سهم بالاتری را قائل باشیم.

عارف با بیان اینکه چگونه اجرا کردن حقوق شهروندی مهم‌تر از تدوین آن است خاطرنشان کرد: باید با ساز و کارهای دقیق حقوق نهادهای اجتماعی- مدنی در این منشور مسیر را به درستی پیش ببریم.

وی با اشاره به خلق حماسه‌های سیاسی از سوی مردم در طول تاریخ انقلاب خاطرنشان کرد: مقابله بادشمنان و حفظ و بیمه انقلاب اسلامی از جمله اصولی است که در حماسه‌های سیاسی از سوی مردم مورد تاکید قرار گرفته و در حماسه سال 92 جهت‌گیری‌ها و حرکت‌های انقلاب در ارتباط با دشمنان بین‌المللی و منطقه‌ای انقلاب اسلامی را بیمه کرد و آثار مثبت آن را هم‌اکنون در عرصه بین‌المللی مشاهده می‌کنیم که دولت ما با دست پر در این عرصه‌ها حضور می‌یابد.

وی افزود: دولت باید با پایبندی به تعهدات خود به تقویت تشکل‌های مردم نهاد با اولویت به سهم بالای مردمی اقدام کند.

عارف به نقش اصلاح‌طلبان در انجام فعالیت‌های حزبی اشاره و خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان می‌توانند در ارتقای چنین جایگاهی سهیم باشند و باید با بررسی چرایی عدم حضور 27 درصد از مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 تلاش داشته باشند که آن بخش از مردم را به عرصه وارد کنند.

وی اضافه کرد: تمامی حرکات ما باید نظام‌یافته باشد و مهم‌ترین مسئله تقویت احزاب همسو با اصلاح‌‌طبان و با گفتمان مشترک باشد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: احزابی که نقش محدودی در کشور دارند باید با سیاست‌های روشن و حفظ جایگاه حقوقی احزاب و پذیرفتن اساسنامه حرکت جبهه‌ای را در برنامه خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه در مقطع کنونی حرکت جبهه‌ای در اصلاح‌طلبان امری ضروری است خاطرنشان کرد: تشکل‌های اجتماعی باید درکنار تشکل‌های سیاسی توسعه یابند و اولویت را بر تقویت تشکل‌های موجود قرار دهیم اما در عین حال نباید منعی برای تشکیل تشکل‌های جدید فراهم کنیم و نباید تصور شود که زمینه را برای فعالیت‌های تشکل‌های جدید محدود می‌کنیم.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه مجلس باید مقتدر، توانا و پرسشگر باشد گفت: ما باید با برنامه‌ریزی‌ها و با تکیه بر راهبردها در مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس دهم تلاش کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تبیین روابط در ویژگی کاندیداها و مکانیزم برای اجماع فراگیر در کشور مهم‌ترین مسئله ای است که باید بر آن تکیه کنیم و از هر گونه خودمحوری و تفکرات تنگ نظری بپرهیزیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، مجلس ، دهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار