هزینه شستشوی فرش و موکت؛

قیمت "شستشوی قالی و فرش" در تهران چند؟

رییس اتحادیه قالی‌شویان از ممنوعیت چاپ آگهی شست‌وشوی فرش و قالی واحد‌های بدون جواز در روزنامه‌ها خبر داد و گفت: طبق قانون سال جاری مجلس، چاپ آگهی در روزنامه بدون تایید اتحادیه صورت نمی‌گیرد.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، حمید محمدی اظهار کرد: در سطح استان تهران 180 واحد صنفی دارای جواز کسب در حال فعالیت هستند. 

وی با بیان این‌که در سال جاری هزینه‌ گاز، برق، آب واحد‌های قالی‌شویی افزایش یافته و در کنار آن مواد اولیه نیز با افزایش قیمت روبه‌رو شده است در رابطه با کیفیت مواد اولیه گفت: برخی از مواد اولیه داخلی با کیفیت‌تر از مواد اولیه وارداتی است. 


رییس اتحادیه قالی‌شویان هم‌چنین در رابطه با دستگاه‌های شوینده گفت: حجم اعظم دستگاه‌های شوینده مورد مصرف در قالی‌شویی‌ها تولید داخل است و نیاز به واردات ندارد. 

وی گفت: طبق تعرفه مصوب در هر مترمربع قیمت شست‌وشوی موکت معمولی در واحد‌های درجه یک 1050 تومان، شست‌وشوی موکت پرزدار و برجسته 1350 تومان، شست‌وشوی انواع فرش ماشینی 2900 تومان، شست‌وشوی فرش دستباف معمولی 4850 تومان، شست‌وشوی فرش دستباف روشن علاء 5350 تومان و شست‌وشوی فرش گل‌ابریشم و کرک دستباف 8100 تومان است. 

محمدی خاطر نشان کرد: شست‌وشوی فرش‌های کهنه، عتیقه، تمام ابریشم و صادراتی به همراه هزینه‌های رنگبرداری و غیره با توافق طرفین صورت می‌پذیرد. 

رییس اتحادیه قالی‌شویان در پایان یادآور شد: کرایه رفت و برگشت فرش و قالی در سراسر تهران برای هر خانوار 9000 تومان است. 

انتهای پیام/
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار