اصفهان/

80 درصد تولیدات فرش ماشینی کشور در کاشان است

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کاشان قطب فرش ماشینی کشور به لحاظ تعداد و تولید است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، نعمت اله مردانی در مراسم اختتامیه همایش ملی "صنعت فرش ماشینی شکوه نساجی ایران زمین" در سالن غیاث الدین جمشید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با تقدیر از برگزار کنندگان عوامل اجرایی این همایش گفت: در واقع صنعت فرش ماشینی، شکوه صنعت نساجی ایران است و این صنعت به عنوان لوکوموتیو محرک صنعت نساجی است که بخش عظیمی از صنایع بالادستی را بدنبال خود به حرکت در می آورد.

وی با اشاره به اینکه صنعت فرش ماشینی یکی از صنایع مهم و ازرش آفرین در بخش صنایع نساجی و پوشاک است افزود:این صنعت در تولید ارزش افزوده و اشتغال اهمیت فراوانی دارد و به واقع شکوه صنعت نساجی ایران است.

به گفته مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت ،80 درصد کارخانه های فرش ماشینی کشور به لحاظ تعداد و 70 درصد این کارخانه ها به لحاظ میزان تولید در شهرستان کاشان و آران و بیدگل است که این مهم خود نشانگر اهمیت جهانی این منطقه در تولید فرش است.

مردانی با اشاره به فعالیت حدود یکهزار کارخانه فرش بافی در داخل کشور افزود: حدود 800 مورد از این کارخانه ها در منطقه کاشان مستقر است.

وی منطقه کاشان را قطب تولید صنعت فرش ماشینی کشور دانست و گفت: 70 تا 80 درصد از ماشین آلات صنعت فرش ماشینی کشور نیز در کارخانه های این منطقه نصب است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت ضرورت به روز رسانی ، تغییرات و جایگزین شدن دستگاههای فرش بافی را تاکید کرد و گفت: کارخانه های کاشان آمار تعداد ماشین آلات، نوع و مدل آنرا برای اعمال بهتر سیاست گذاریهای دفتر صنایع نساجی و پوشاک و چرم به وزارتخانه ارسال کنند./س


 

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، صنعت ، فرش ، ماشینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.