ظریف در جمع خبرنگاران:

باعث تاسف است که دولت پاکستان نتوانسته در محدوده مرزهای خود امنیت برقرار کند

وزیر امور خارجه گفت: باعث تاسف است که دولت پاکستان نتوانسته در محدوده مرزهای خود امنیت برقرار کند و مانع این شود که تروریست‌ها از خاک آن به عنوان مامن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت 5 مرزبان ایرانی گفت: نگرانی عمده دولت و دستگاه‌های دیپلماسی وضعیت سربازان ما در پاکستان و همچنین دیپلمات ایرانی گروگان گرفته شده در یمن است که در این زمینه ما تمام تلاش‌های ممکن را صورت داده‌ و با دولت پاکستان و یمن در تماس بوده‌ایم.
 
ظریف افزود: متاسفانه یک حرکت هماهنگ شده که شاید دخالت دولتی در آن وجود داشته باشد به صورت بسیار وحشت‌زده و تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف منطقه از طرف گروه‌های افراطی شکل گرفته است.  
 
وزیر امور خارجه گفت: ما شاهد شهادت یکی از دیپلمات‌ها در صنعای یمن بودیم و حالا گروگان گرفته شدن سربازان که به نظر می‌رسد این اقدامات هماهنگ شده است.

ظریف افزود: توقع ما از دولت پاکستان و تماس‌هایی که با این دولت به صورت مرتب از روزی که این واقعه نگران کننده رخ داده است و ما تا به امروز تماس‌های مرتبی را با دولت پاکستان در سطوح مختلف از نخست وزیر، وزیر امور خارجه و مقامات امنیتی داشته‌ایم و این تلاش‌ها را ادامه می‌دهیم و انتظار می‌رود که آنها پاسخگو باشند.  
 
وی تصریح کرد: دولت پاکستان خوب می‌داند مردم و دولت ایران انتظار دارند از جان سربازان حفاظت شود و آن‌ها سالم به پیش خانواده‌هایشان برگردند.
 
وزیر امور خارجه تصریح کرد: توقع ما این بود که این کار تا عید صورت گیرد و امیدواریم این اقدام هر چه سریعتر انجام شود.
 
ظریف تاکید کرد: ما اقدامات مختلفی را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی صورت داده‌ایم و توقع داریم جامعه بین‌المللی در این زمینه ساکت نماند.  
 
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که چرا نباید از کشور پاکستان که دارای سلاح هسته‌ای است نگران نباشیم گفت: سلاح هسته‌ای برای هیچ کشوری امنیت داخلی و خارجی نیاورده و این موضع اصولی ماست البته دوستان پاکستانی ما دیدگاه خود را دارند و دیدگاه ما را در این زمینه می‌دانند.  
 
وی افزود: باعث تاسف است که دولت پاکستان نتوانسته است در محدوده مرزهای خود امنیت برقرار کند و مانع این شود که تروریست‌ها از خاک آن به عنوان مامن استفاده کنند.  
 
وی افزود: ما به دلیل اینکه با پاکستان روابط خوبی داریم امید داریم این روابط باعث شود که دولت پاکستان جرات و شجاعت بدهد و این کار با جدیت بیشتری پیگیری کند و ما هم تلاش‌های خود را ادامه می‌دهیم.  
 
وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره این که سپاه مدعی شده جای گروهک تروریستی جیش العدل را می‌داند و می‌خواهد اقدام عملیاتی انجام دهد اما وزارت خارجه و وزارت کشور مانع هستند، گفت: من چنین اطلاعی را از سپاه دریافت نکرده‌ام و بعید می‌دانم هیچ فرد مطلع و مسئولی از این صحبت‌ها کند.  
 
وی افزود: تصمیم‌گیری‌ها در کشور ما تصمیم‌گیری سازمانی نیست و در کشور ما تصمیم‌گیری در محافل ویژه اتخاذ می‌شود و وقتی تصمیمی گرفته می‌شود مربوط به کل نظام است ضمنا بنده یقین دارم که صحبتی که شما می‌کنید صحبت یک عنصر غیرمسئول است و مسئولین سپاه هیچ گاه چنین صحبتی نخواهند کرد.  
انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، امور ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار