پایگاه اینترنتی کامنتِری:

کارنامه عملکرد اوباما پر از شکست و ناکامی است

پایگاه اینترنتی کامنتِری، کارنامه عملکرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را پر از شکست و ناکامی توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی کامنتِری، کارنامه عملکرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را پر از شکست و ناکامی توصیف کرد.

 پایگاه «کامنتری مگزین» در مقاله ای در اینترنت به قلم پیتر وِینر نوشت: وعده باراک اوباما برای متمرکز شدن توجه آمریکا به آسیا، نتوانست انتظارات بزرگی را برآورده کند که سه سال پیش ایجاد شد. اوباما سه سال پیش با اعلام آنکه این رویکرد تازه به یکی از پایه های سیاست خارجه او تبدیل خواهد شد، این انتظارات را ایجاد کرد.

نتیجه آن شد که همزمان با سفر اوباما به منطقه، برخی هم پیمانان آمریکا، در زمان افزایش تنش ها در منطقه شرق آسیا، به تعهد دولت اوباما بی اعتماد شده‌اند. از یک سو، روابط ژاپن و کره جنوبی به پایین ترین سطح خود از زمان جنگ جهانی دوم رسیده است و از سوی دیگر چین نیز به رغم وعده هایی که پکن ماه سپتامبر پارسال به جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا داد، با رفتار خصمانه خود، هر دو این کشورها (ژاپن و کره جنوبی) را تحریک کرده است.

در دوره ریاست جمهوری اوباما، همین داستان درباره سایر مسائل در حوزه سیاست خارجی و داخلی تکرار می شود. اظهارات جنجالی مطرح شده از سوی اوباما و انتظارات بزرگی که او ایجاد می کند، بارها و بارها در بوته آزمایش واقعیت ها شکست خورده است. فقط این نیست که اوباما به وعده هایش عمل نکرده باشد، بلکه او در بسیاری جنبه ها شکست خورده و بازنده است. این مسئله حتی زمانی که معیارهای خود اوباما را در نظر می‌گیرید، صادق است. از جمله این معیارها ایجاد شغل، رشد اقتصادی، بهبود نظام بهداشت و درمان آمریکا، کاهش بدهی ها، مبارزه با فقر، کاهش اختلاف درآمد، مقابله با افزایش سطح آب اقیانوس ها بر اثر گرم شدن زمین، از سرگیری روابط با روسیه، ایجاد صلح در خاورمیانه، ترسیم خطوط قرمز در سوریه، توجه دوباره به افغانستان و شروعی تازه با اعراب است. از دیگر اهداف اوباما می توان به بهبود روابط با کشورهای هم پیمان آمریکا، مقابله با افراط‌گرایی در سیاست و پایان دادن به سیاست هایی که «زمینه ساز اختلاف و بدبینی است» اشاره کرد. اوباما همچنین قصد داشت با حزب جمهوری خواه همکاری کند، شفافیت داشته باشد و به لابی کننده ها اجازه فعالیت در دولت خود را ندهد و این فهرست همین طور ادامه دارد.

اکنون با گذشت پنج سال و نیم از روی کار آمدن اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا، افراد بی‌طرف به این نتیجه رسیده اند که اوباما یکی از کسانی بود که کمترین آمادگی را برای رئیس جمهور شدن داشت. وی همچنین از همان ابتدا مغلوب رخدادها شد. رئیس جمهور آمریکا که در تبلیغات عملکرد فوق العاده داشت، هنگام اداره حکومت به طرز غیر عادی، نالایق بود. اوباما از نظر منش و تجربه و بر اساس توانایی ها و مهارت های خود بیشتر برای ریاست انجمن های محلی مناسب بود تا ریاست جمهوری آمریکا.


انتهای پیام/
برچسب ها: کامنتری ، اوباما ، شکست ، ناکامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار