انتقاد وزیر خارجه اسراییل از محمود عباس

وزیر خارجه اسراییل به سخنان محمود عباس در مورد پرداخت حقوق ماهانه به اسیران فلسطین واکنش نشان داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه جروزالم پست :"آویگدور لیبرمن" روز جمعه با انتقاد از سخنان "محمود عباس" درباره پرداخت حقوق ماهانه به خانواده های اسیران فلسطینی دربند اسراییل گفت : در زمانی که "عباس" از شرایط وخیم مالی تشکیلات خودگردان سخن می گوید به سمت پرداخت پول به اسیران فلسطینی می رود.

لیبرمن سه شنبه بار دیگر درباره اقدامات انتقام جویانه اسرائیل هشدار داد و افزود :« اسرائیل هنوز از ابزارهایی که در اختیار دارد برای برخورد با اقدامات یکجانبه ای که فلسطینیها اتخاذ کرده اند استفاده نکرده است.»  

وی تاکید کرد :« فلسطینی‌ها درباره ارائه درخواست برای پیوستن به موسسات بین المللی بیشتر با وجود اینکه احتمال دارد در آنها پذیرفته شوند تردید دارند چرا که می ترسند آمریکاییها کمکهای مالی خود را به آنها متوقف کنند.»   

لیبرمن بار دیگر بر موضع اسرائیل تاکید کرد و افزود اسرائیل با دولت وفاق ملی فلسطین تا زمانی که حماس شروط کمیته چهارجانبه را نپذیرفته باشد مذاکره نخواهد کرد.  

بر این اساس حماس باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد ، اقدام به خشونت را متوقف کند و به توافقنامه های امضا شده با اسرائیل پایبند باشد.  
عباس می گوید دولت جدیدی که قرار است ریاست آن را برعهده داشته باشد از خشونت جلوگیری خواهد کرد ، اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت و به توافقنامه های امضا شده پایبند خواهد بود.  

عباس همچنین می گوید سازمان آزادی بخش فلسطین که ریاست آن را برعهده دارد مسئولیت مذاکره با اسرائیل را برعهده خواهد داشت.

در خبری دیگر آویگدور لیبرمن" بار دیگر ، اظهارات منابعی در کنگره آمریکا پیرامون تلاش اسرائیل برای جاسوسی و عبور از خطوط قرمز این کشور را تکذیب کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار