در ماه مه؛

تولید "نفت اوپک" از سقف 30 میلیون بشکه در روز فراتر رفته است

بررسی های نشان داد تولید نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در ماه مه به بالاترین سطح در سه ماه خیر رسیده است.

به گزارش گروه اقتصصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، بررسی های رویترز نشان داد تولید نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در ماه مه به بالاترین سطح در سه ماه خیر رسیده است. افزایش عرضه نفت از آنگولا و افزایش صادرات از جنوب عراق، تاثیر ناآرامی‌ها بر تولید نفت لیبی را خنثی کرد.

 این بررسی که با توجه به گزارش های حمل و نقل دریایی و اطلاعات منابعی در شرکت های نفتی و سازمان اوپک و شرکت های مشورتی تهیه شده است نشان می دهد عرضه نفت کشورهای عضو اوپک در ماه مه به طور میانگین 30 میلیون و 20 هزار بشکه در روز بوده است که نسبت به میانگین 29 میلیون و 680 بشکه در ماه آوریل افزایش نشان می دهد.

به این ترتیب میزان تولید نفت اوپک در ماه مه برای نخستین بار از ماه فوریه تاکنون از سقف تولید 30 میلیون بشکه در روز فراتر رفته است.

آژانس بین المللی انرژی روز 15 ماه مه اعلام کرده بود اوپک باید در نیمه دوم سال نفت بیشتری تولید کند تا پاسخ گوی تقاضای فزاینده نفت در جهان باشد.

وقفه در تولید نفت در لیبی بر عرضه اوپک در سال کنونی تاثیر گذاشت و به باقی ماندن بهای نفت بالاتر از بشکه ای یکصد دلار کمک کرد.

این در حالی است که عرضه نفت کشورهای غیر عضو اوپک رشد داشته و تولید نفت شیست در آمریکا نیز به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

اوپک یک سوم تولید نفت جهان را در اختیار دارد. در ماه مه تولید آنگولا و عراق و به میزان کمتری تولید عربستان و ایران افزایش یافت ولی تولید نیجریه به رغم تلاش های شرکت شل افزایش نیافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، اوپک ، افزایش ، لیبی ، بشکه ، عرضه ، تقاضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار