عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بانک‌ها بنگاه‌داری را کنار بگذارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت : امروز بانکها بنگاه داری و سرمایه گذاری می کنند و اکثرا به سمت تجارت رفته اند در حالیکه طبق قانون باید با خدمات دهی به واحدهای تولیدی از بخش خصوصی حمایت کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از "شاتا"، علی علی لو با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروههای مشترک بین دولت و مجلس گفت : برای برون رفت از مشکلات صنعت و تولید کشور باید برنامه محوری را اتخاذ کرد و  این کار بدون همدلی بین مجلس و دولت امکانپذیر نیست. در این کارگروههاست که می توانیم ابتدا به یک دیدگاه و برنامه واحد و بعد اهداف واحد و بعد تصمیمات و راهکارهای مشترک برسیم.
 
نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : مجلس آماده است و مشکلی ندارد و اشتیاق دارد که جلسات بین مجلس ودستگاههای دولتی بصورت منسجم برگزار شود.
 
وی با بیان اینکه مجلس و دولت دو رکن اساسی صنعت و تولید وتجارت هستند گفت : برخی  موانع در حد بخشنامه برطرف می شود اما برخی موانع نیاز به قانون دارد.
 
علی لو ادامه داد:  برخی از این قوانین را خود دولت می تواند تهیه کند و به مجلس بیاورد و برخی در قالب طرحها در کمیسیونهای مربوط بررسی می شود و این ها در آن کارگروههای مشترک است که  مشخص می شود.
 
وی تصریح کرد : امروز بانکها بنگاه داری و سرمایه گذاری می کنند و اکثرا به سمت تجارت رفته اند در حالیکه طبق قانون  باید با خدمات دهی به واحدهای تولیدی از بخش خصوصی حمایت کنند ولی به مسوولیت اصلی خود عمل نمی کنند و قوانین را زیر پا می گذارند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار