عضو سابق تیم ملی:

" فرهنگ" غنی کشور ایران باید در جام جهانی معرفی شود

"فرهنگ" کشور ایران بسیار غنی‌تر از برزیل بوده است و جام جهانی فوتبال فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ‌های کشورهای مختلف است.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، حمید درخشان بازیکن سابق تیم ملی در مراسم رونمایی از کتاب "یخی که عاشق خورشید شد" گفت: یک رویداد بزرگ ورزشی در برزیل برگزار می‌شود، نگاه تمام دنیا به این رویداد مهم است.

وی افزود: وقتی می‌گوییم برزیل همه نگاهشان به ستاره‌های فوتبال برزیل جذب می‌شود، این افتخار بزرگی برای این کشور بوده که با این ستاره‌ها به عرصه جهانی معرفی می‌شود.

درخشان تصریح کرد: از نهادها و سازمان‌های مختلف برای تهیه کتاب "یخی که عاشق خورشید شد" تشکر می‌کنم. شاید فوتبال ما به اندازه برزیل قوی نباشد اما فرهنگمان بسیار قوی‌تر از این کشور است. انتقال فرهنگمان به برزیل توسط این کتاب یک کار پسندیده بوده که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام گرفته است.

بازیکن سابق تیم ملی اظهار داشت: زبان فوتبال یکی بوده اما فرهنگ ها متفاوت است که باید معرفی و شناخته شود همانطور که سفیر برزیل در ایران گفت؛ "فاصله میان ما و برزیل اقیانوس‌هاست" ما باید این فاصله را با اتصال فرهنگمان کم کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم و آرزو دارم فوتبالیست‌های کشورمان در جام جهانی با افتخار بازی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.