زاهدان //

توزیع350 هزار اصله نهال پسته بصورت یارانه ای در خاش

رییس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 350 هزار اصله نهال پسته در چند روز گذشته به صورت یارانه ای بین کشاورزان پسته کار شهرستان خاش توزیع شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، نجفی افزود : تمایل مردم به کشت پسته موجب شده تا حتی نهال پسته با قیمت آزاد از کشاورزان خریداری شود وی هزینه تولید این تعداد نهال پسته را 550 میلیون ریال ذکرکرد

وی افزود: تولید نهال یارانه ای پسته و توزیع آن بین کشاورزان و همچنین تشویق کشاورزان برای استفاده از شبکه آبیاری تحت فشار در باغهای پسته از طرح های اجرا شده در زمینه توسعه باغ های پسته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان پیش بینی کرد امسال هشت هزار تن محصول پسته از باغ های شهرستان خاش برداشت شود.

وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته سطح زیر کشت پسته در شهرستان خاش در مقایسه با سال زراعی قبل از آن پنج و چهار دهم درصد افزایش یافته است.

نجفی عمده مناطق تولید پسته در سیستان و بلوچستان را شهرستان های خاش و زاهدان بیان کرد و افزود: در این مناطق هفت هزار باغ پسته وجود دارد که بیشترین سطح زیر کشت با 4 هزار و 800 هکتار متعلق به شهرستان خاش است.

  انتهای پیام //

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات پوست کنی و ترمینال ضبط پسته که پسته ها را بر اساس اندازه جدا سازی و تفکیک می کند از جمله صنایع واگذار شده به کشاورزان است تا محصول خود را با کیفیت بیشتری به بازار مصرف عرضه کنند.

نجفی گفت: هر هکتار باغ پسته استان سه نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: کله قوچی، اوحدی، اکبری، بادامی، احمد آقاییو محلی از انواع پسته های تولید شده در این استان است.

وی تصریح کرد: پسته کاران استان با توجه به بازار خوب پسته در استان کرمان و وجود مشتریان و تجار شناخته شده، محصول پسته خود را بر اساس قیمت پایه به تجار این استان عرضه می کنند.

وی باتاکیدبراینکه توسعه باغهای پسته یکی ازبرنامه های وزارت جهاد کشاورزی در مناطق مستعد کشوراست گفت: استان سیستان و بلوچستان بویژه خاش و منطقه گوهر کوه این شهرستان تاکنون در اجرای طرح توسعه باغ ها و تولید محصول پسته موفق بوده است./ش/ن

برچسب ها: نهال ، پسته ، توزیع ، خاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.