حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی در آخرین شب جشنواره اعیاد شعبانیه و روز جانباز:

فرهنگ ایثار و شهادت همیشه زنده است/هر چه داریم از فرهنگ عاشوراست

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:فرهنگ ایثار و شهادت همیشه زنده است و آمریکا و استکبار جهانی که از گزینه های روی میز حرف می زنند و تهدید می کنند نمی فهمند که گزینه شهادت ایثار و فداکاری گزینه ما است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در چهارمین و آخرین شب از جشنواره اعیاد شعبانیه و روز جانباز که در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با تبریک میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) اظهار داشت: خداوند چه قدر زیبا این سه روز به عنوان شهید،جانباز و آزاده را تنظیم کرده است.
 
وی افزود: در همه حوادثی که در عالم به وجود می آید در به وجود آمدن و کمال آن دو عامل موثر است یک عامل محدثه و دوم عامل مدقیه.
 
رئیس بنیاد شهید گفت: پیغمبر اسلام آمد و درخت اسلام را غرس کرد و امام حسین(ع) این درخت را آبیاری کرد بنابراین پیغمبر(ص) عامل محدثه و امام حسین(ع) و حماسه عاشورا عامل مدقیه بودند و حضرت سید ساجدین(ع)، حضرت زینب کبری(س) و فرزندان امام حسین(ع) عامل مدقیه انقلاب ایشان بودند.  
 
وی با اشاره به این که این قانون و قاعده همیشه هست و خواهد بود اظهار داشت: عامل محدثه نهضت و انقلاب اسلامی ما امام خمینی(ره) بود که آن را به صورت پیامبر گونه هدایت کرد و درخت انقلاب اسلامی را غرس کرد.
 
حجت الاسلام شهیدی تصریح کرد: گروهی بودند که زمانی که این انقلاب در معرض خطر قرار گرفت و حملات ناجوانمردانه علیه انقلاب شروع شد و جنگ تحمیلی برای نابودی این انقلاب از آستین همه دولت ها بیرون آمد رفتند و انقلاب را با خون خود بیمه کرده و حفظ کردند لذا این ها عامل مدقیه انقلاب بوده اند.
 
رئیس بنیاد شهید افزود: آن افرادی که ناجوانمردانه حمله کردند و بارها اعلام کردند که" اگر ایرانی ها خرمشهر را گرفتند من کلید بصره را به آن ها می دهم "ناکام ماندند که این به واسطه رزم و ایثار و فداکاری رزمندگان و عزیزانمان در جبهه ها بود.
 
وی اظهار داشت: در نتیجه اگر امام خمینی(ره) عامل محدثه انقلاب بودند و عزیزان ایثارگر ما نیز واقعا به وجود آورنده و کمال دهنده این انقلاب با رزم و ایثار خود بودند اما بقای انقلاب نیاز به عامل مدقیه داشته و خواهد داشت که آن نیز فرزندان شما عزیزان هستند.
 
حجت الاسلام شهیدی گفت: همه شما عزیزان عامل محدثه هستید و اما فرزندان شما نیز عامل مدقیه هستند.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری سفارش کردند تا پررنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما باشد و این فرهنگ باقی بماند.
 
رئیس بنیاد شهید اظهار داشت: فرزندان ایثارگران که امروز زینت بخش این مراسم هستند باید حفظ فرهنگ ایثار و شهادت را مد نظر قرار داده زیرا خون پدرانتان و حفظ فرهنگ و ایثار و شهادت به عهده شما عزیزان است.
 
وی تصریح کرد: ما هر چه داریم از فرهنگ ایثار و شهادت و امام حسین(ع) و فرهنگ عاشوراست پس وظیفه همه ما کوشیدن در کمال این فرهنگ است.
 
حجت الاسلام شهیدی گفت: من به عزیزان ایثارگر و تشکل ها و عزیزان 70 درصد که شهید زندمان هستند و ما به آن ها افتخار می کنیم بسیار ارادت دارم و همه باید تلاش کنیم تا این فرهنگ را حفظ کنیم.
 
وی افزود: این فرهنگ را امام حسین(ع) به وجود آورده و حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و سایر آزادگان تداوم بخش این انقلاب بوده اند.
 
رئیس بنیاد شهید گفت: حضرت ابوالفضل عباس(ع) جانبازی بود که وجود تن خود را با خداوند معامله کرد و سپس تداوم این انقلاب به دست آزادگانشان بود.
 
وی افزود: بنی امیه در شام این عزیزان را خارجی معرفی کرده بودند و وقتی در کوفه اسرا را آوردند مردم جشن گرفتند اما حضرت زینب(س) جشن آن ها را به عزا تبدیل کرد.
 
رئیس بنیاد شهید اظهار داشت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری و سایر آزادگان کاری کردند که شام را موقع رفتن به شام غریبان و شام ویران تبدیل کردند.
 
حجت الاسلام شهیدی گفت: این یعنی تبلیغاتی که علیه امام حسین(ع) و یارانشان کرده بودند.
 
وی افزود: حضرت ام البنین مادر حضرت ابوالفضل(ع) که فرزندان شهیدش را تحویل اسلام و نهضت امام حسین(ع) داد و 4 فرزند را تقدیم کرد به قبرستان بقیع رفته بود و بر سر مزار پسرانش می گفت دیگر به من ام البنین نگویید لذا برای تداوم انقلاب امام حسین(ع) پسران خود را تقدیم کرد.
 
رئیس بنیاد شهید اظهار داشت: عزیزان جانبازان و ایثارگران و خانواده معظم شهدا شما رسالت خود را به خوبی انجام داده و خوب از امتحان الهی بیرون آمدید و خدا خریدار شما بود شما جانباز عزیز دست و پا و چشم دادید و بدن شما متاع بود و خریدار شما خداوند متعال بود.
 
وی افزود: ای فرزندان جانبازان و ایثارگران و شهدا هر جا دیدید که مملکت به خطر افتاد و ناجوانمردانه به انقلاب حمله می کنند وظیفه همه شما این است که مانند پدرانتان سینه سپر کنید و در مقابل دشمنان انقلاب بایستید.
 
رئیس بنیاد شهید اظهار داشت: این وظیفه همه خواهران و برادران است.
 
حجت الاسلام شهیدی تصریح کرد: امروز صبح طبق دستور مقام معظم رهبری به دیدار خانواده های جانبازان 70 درصد رفتیم که یکی از این عزیزان حاج عبدالله فیاضی بود و خانم ایشان وقتی از پرستاری جانبازش تعریف می کرد من تحت تاثیر قرار گرفتم و گفتم که شما فرشته الهی هستید و ایشان گفت من موقعی با شوهرم ازدواج کردم که وی جانباز شده بود.
 
وی گفت: این همسر جانباز انگیزه خود را این دانست که شوهرش راه حسین (ع) را رفته و من نیز باید راه زینب(س) را می رفتم.
 
رئیس بنیاد شهید اظهار داشت: این فرهنگ همیشه زنده است و آمریکا و استکبار جهانی که از گزینه های روی میز حرف می زنند و تهدید می کنند نمی فهمند که گزینه شهادت ایثار و فداکاری گزینه ما است.
 
وی افزود: بهترین گزینه ما امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) هستند و راه ایشان جلوی پای ماست.
 
رئیس بنیاد شهید خاطر نشان کرد: دشمنان ما بارها امتحان کرده اند و نتوانستند وقتی که می جنگیدند همه با هم بودند ولی ما تنها بودیم و پیروز شدیم و به حول قوه الهی پیروزی در همه شرایط برای ما خواهد بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: جانباز ، شهید ، عید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار