رودهن/

سرمایه‌ گذاری در بخش کشاورزی با هدف صورت گیرد

معاون برنامه ‌ریزی و اشتغال استاندار تهران گفت: سرمایه ‌گذاری در بخش کشاورزی باید با هدف صورت گیرد.

نعمت ‌الله ترکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: فرهنگ‌ سازی، آموزش، اطلاع‌ رسانی و آگاهی ‌دهی به مردم در این حوزه وظیفه دولت که باید بدان پرداخته شود.

وی ادامه داد: امروز متأسفانه در بسیاری از موارد در دستگاه‌ های اجرایی و نهادهای دولتی، بدون اطلاعات درست و جامع تصمیم‌ گیری می شود و این امر در آینده و در روند اجرای پروژه مشکلاتی ایجاد می ‌کند.

ترکی افزود: مردم وقت اضافه ندارند که دائم در جلسه و کارگروه و نشست شرکت کنند و در نهایت نیز کار به جایی نرسد؛ مسئولان شهرستانی و استانی باید کار را در سریع‌ ترین زمان ممکن به مرحله اجرا برسانند.

معاون برنامه‌ ریزی و اشتغال استاندار تهران تصریح کرد: در شرایط کنونی، کارها باید با تفویض اختیار به شهرستان ‌ها اجرایی شود تا از هدررفت نیروی انسانی و زمان در اجرای طرح ‌ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: امروز در مرحله‌ ای هستیم که باید به سرعت به سرمایه‌ گذاران توجه و از آنها حمایت شود تا کارها به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

ترکی افزود: سرمایه‌ گذاران در بخش های مختلف اشتغال ایجاد می‌ کنند و باید پشتیبانی شوند تا نیروهای بومی در شهرستان ‌ها از قبل اجرای طرح ‌های آنها به‌ کارگیری شوند و عمران و آبادانی نیز به روستاها و شهرها هدیه داده شود.

معاون برنامه ‌ریزی و اشتغال استاندار تهران اضافه کرد: توصیه ما این است که تصمیم ‌گیری ‌ها به هیچ وجه خلاف قوانین و مقررات نباشد؛ اما نباید خود را درگیر بروکراسی اداری هم کرد و باید در راستای اجرای برنامه ‌ها، تسهیل ‌سازی امور را مد نظر داشت.

وی ادامه داد: استاندار تهران خوشبختانه به عضویت کمیسیون تصمیم‌ گیری دولت درآمده و با این شرایط، زمینه‌ ای ایجاد شده است که باید از آن بهره‌ گیری شود.

ترکی با تأکید بر لزوم رفع مشکل وثیقه پرداخت تسهیلات در حوزه کشاورزی، افزود: امسال ظرفیت خوبی در زمینه تسهیلات ایجاد شده و منابع قابل قبولی در این بخش اختصاص یافته که البته هنوز درصد سود آن مشخص نیست/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.