سوریه برای سوریه تصمیم می‌گیرد/6

بروجردی در جمع خبرنگاران: ایران به انتخاب مردم سوریه احترام خواهد گذاشت

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: مردم سوریه هر تصمیمی بگیرند، مورد احترام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. پس از ورود به مقر استقرار خبرنگاران و فعالان سیاسی مستقل بین‌المللی و هیئت‌های پارلمانی در دمشق

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران، "علاء الدین بروجردی" نماینده مردم بروجرد که در رأس هیأت پارلمانی ایران به سوریه سفر کرده است، در بدو ورود به مقر استقرار خبرنگاران و فعالان سیاسی مستقل بین‌المللی و هیئت‌های پارلمانی در دمشق ،در جمع خبرنگاران گفت: ما از طرف مجلس شورای اسلامی آمدیم تا از نزدیک شاهد رویداد بزرگ انتخابات سوریه باشیم. وی افزود: هیأت پارلمانی ایران در ورود به سوریه به دو گروه تقسیم شد، گروهی به ریاست "خجسته" به "حلب" و گروهی نیز به ریاست بنده عازم "دمشق" شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: امیدوارم این گروه از حرکت مردم سوریه حمایت کند.

وی ادامه داد: ما به رأی مردم سوریه احترام می گذاریم و انتخاب مردم سوریه به معنی تعیین سرنوشت این کشور است. بروجردی تأکید کرد: مردم سوریه هر تصمیمی بگیرند، مورد احترام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. وی در بخشی دیگر از سخنان خود به همزمانی ایام فرخنده شعبانیه با زمان برگزاری انتخابات سوریه اشاره کرد و افزود: این سفر به درخواست رئیس مجلس سوریه آقای "اللحام" صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: به دنیا نشان خواهیم داد که انتخابات سوریه مورد توجه همه مردم است. هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران متشکل از خجسته، آشوری، بروجردی، شریعتی، بت‌کلیا، خانلری، خسروی و لاله افتخاری دقایقی پیش وارد سوریه شدند.

همچنین هیأت‌های پارلمانی از کشورهای فیلیپین، بولیوی، ونزوئلا، تاجیکستان، ایران، زیمباوه و اوگاندا، هیأت ایرانی را در سفر به سوریه همراهی می‌کنند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیأت‌های پارلمانی عازم به سوریه قرار است در این سفر سه روزه بر روند برگزاری انتخابات در این کشور نظارت کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار