طوفان در راه است؛

تهراني ها امروز در خانه بمانند/طوفان جديد در راه است

ستاد مديريت بحران استان تهران عصر امروز به دليل بروز طوفان در پايتخت به رياست حسن كريمي معاون عمراني استاندار تشكيل جلسه داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در اين جلسه هر يك از اعضا گزارش هاي مرتبط با حوادث و خدمات ارائه شده در طوفان روز گذشته تهران را ارائه كردند.

هلال احمر استان تهران از استقرار 1400 نيروي عملياتي در حرم مطهر حضرت امام (ره) و همزمان پوشش طوفان تهران خبرداد و گفت: با درخواست آتش نشاني تهران يك نيرو همراه با بي سيم در فرماندهي آتش نشاني مستقر شد  تا آتش نشاني را همراهي كند. همچنين 8 تصادف رانندگي به دليل بروز طوفان در جاده حسن آباد رخ داد كه 6 زخمي داشت و هم اكنون تمام شهرستان ها آماده باش هستند.

در اين جلسه نماينده برق تهران گفت: روز گذشته ساعت 17 ستاد بحران در سطح مسئولان ارشد تشكيل و همزمان تمامي 21 منطقه آماده باش شدند.

150 اكيپ عملياتي به مناطق خاموشي اعزام و تا 11 شب خاموشي بخش هايي از تهران مهار شد ولي ترافيك يكي از دلايل تاخير در كار گروه ها بود.

برخي از اعضاي ستاد هم از خروج چاه هاي آب در حاشيه رودخانه جاجرود به دليل قطعي برق و تلفات احشام در شهرري و ساير شهرها گزارش ارائه كردند.

در ادامه جلسه حسن كرمي اعلام كرد: 5 فوتي حاصل اين رخداد طبيعي بود و 1380اصله درخت در طوفان روز گذشته از بين رفت ولي تيم هاي شهرداري و اورژانس به موقع وارد عمل شدند تا خسارت بيشتري رخ ندهد.وي افزود: تا يك ساعت ديگر طوفان ديگري در راه است و فردا هم اين پديده وجود دارد لذا از شهروندان مي خواهيم در خانه هاي خود بمانند و خارج نشوند.

معاون استاندار تهران اظهار داشت: هفته آينده نمايندگاني از هلال احمر؛ استانداري و فرمانداري با خانواده داغ ديدگان ديدار خواهند داشت.

كريمي در پاسخ به اينكه آيا تمهيداتي براي تامين خسارات آسيب ديدگان ديده شده است گفت: شهرونداني كه خسارت جدي بر اثر طوفان روزگذشته ديده اند مي توانند با مراجعه به نيروي انتظامي تشكيل پرونده دهند كه قطعا اين شكايات ارزيابي خواهد شد و تلاش مي كنيم هم حادثه ديدگان و فوتي ها با همكاري بيمه و شهرداري جبران خسارت شوند.

در اين جلسه همچنين اعضاي ستاد مديريت بحران استان تهران از كوتاهي سازمان هواشناسي كشور انتقاد كردند و كريمي به عنوان رئيس جلسه گفت: قصور هواشناسي براي ارزيبابي به موقع و اطلاع رساني قابل پيگيري است.
*8 استان کشور از فردا شاهد وزش طوفان شدید خواهند بود

اکبر پور معاون آمادگی و مقابله با پیش گیری مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: با توجه به ناپایدار بودن جوی هوا و براساس پیش بینی هواشناسی استان‌های گیلان – مازندران – تهران – اصفهان – گلستان – خراسان شمای – خراسان رضوی- خراسان جنوبی استان‌هایی هستند که در روز چهارشنبه 14 خرداد ماه دچار رگبار، وزش باد شدید خواهند بود.
 
وی درادامه افزود: با توجه به وزش باد شدید در روز گذشته در شهر تهران 58 نفر زخمی و 5 نفر فوت شده اند که هنوز خسارت مالی اولیه برآورد نشده است.
 
وی خاطرنشان کرد: هیچ تلفات جانی از استان‌هایی که روز گذشته دچار ورزش باد شدید شده آند گزارش نشده است.

*آماده باش پلیس راهور برای طوفان دوم پایتخت


سردار مهرایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص اقدامات و آمادگی پلیس راهور براساس پیش بینی کارشناس هواشناسی در ارتباط با آغاز طوفان دوم در پایتخت گفت: دقایقی پیش جلسه ای با حضور عوامل پلیس راهور تشکیل شد و پی آن کلیه عوامل پلیس راهور در حال حاضر در آماده باش کامل هستند و تمامی تیم‌های عملیاتی پلیس نیز در راستای کنترل طوفان دوم پایتخت در سطح شهر حضور خواهند داشت.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا ادامه داد: کلیه نیروهای امدادی، آتش نشانی، اورژانس و شهرداری نیز در کنار پلیس راهور در آماده باش کامل هستند که حداقل خسارات را داشته باشیم.

وی افزود: توصیه ما به شهروندان این است که به صورت جدی از سفرهای غیر ضروری خود جلوگیری کنند و همچنین موتور سوارها نیز برای حفظ جان خود تا بازگشت هوا به حالت عادی از تردد در سطح شهر ممانعت کنند.

سردار مهرایی خاطرنشان کرد: کلیه تیم‌های عملیاتی پلیس به ویژه در محل‌هایی که دیروز نیز مشکلاتی را به دنبال داشت حضور دارند و به مردم کمک خواهند کرد و تقاضای ما از شهروندان این است که تا حداقل امکان از سفرهای غیر ضروری جلوگیری کنند و نهایت همکاری را با پلیس راهور و سایر نیروهای امدادی داشته باشند.

*103 ایستگاه آتش‌نشانی به حالت آماده باش درآمدند

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: به پیش بینی سازمان هواشناسی از ساعاتی دیگر شاهد وزش طوفان شدید در شهر تهران خواهیم بود که به همین منظور 103 ایستگاه آتش نشانی، 16 گروه نجات تمامی تجهیزات رزرو سازمان آتش نشانی و خودروهای پشتیبانی به حالت آماده باش درآمدند.

وی افزود: آتش نشانان و همچنین پرسنل ستادی نیز هم اکنون در ایستگاه‌ها در آماده باش صد در صد هستند.

*مدیریت بحران شهر تهران جلسه فوری تشکیل داد


حیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون تمامی مدیران و مسئولان مدیریت بحران شهر تهران جلسه ای برای مقابله با حوادث احتمالی پیش رو  تشکیل دادند.


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار