اولین گوشی سری z سامسونگ با سیستم عامل تایزن در راه است

درحالی که شرکت کره ای سامسونگ تنها تولید کننده موفق تلفن های اندروید محسوب می گردد، اینبار قصد دارد با تولید اولین گوشی مبتنی بر سیستم عامل تایزن نوع جدیدی از تجربه را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ درحالی که شرکت کره ای سامسونگ تنها تولید کننده موفق تلفنهای اندروید محسوب می گردد، اینبار قصد دارد با تولید اولین گوشی مبتنی بر سیستم عامل تایزن نوع جدیدی از تجربه را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

در ابتدا باید بگوییم تایزن سیستم عاملی است قفل باز بر پایه لینوکس ، که کار توسعه و طراحی آن از سال 2012 آغاز شده و امسال قرار است به همراه گجت های جدید عرضه شود. از لحاظ ظاهر و رابط کاربری بسیار به سیستم عامل هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد شباهت دارد. به خصوص اگر از گوشی های سامسونگ و رابط کاربری تاچ ویز استفاده کرده باشید شباهت بیشتری را شاهد خواهید بود. یکی از نکات مثبت سیستم عامل تایزن طبق ادعای طراحان مصرف بهینه تر باتری و در دسترس بودن زیر ساخت های برنامه یا همان Source اصلی برای توسعه دهندگان آن است، همچنین با توجه به مدیریت حافظه که کاربر در اختیار دارد باعث می شود سیستم عامل سریع باشد و با سرعت بالا اجرا شود و از مولتی تسکینگ نیز به خوبی پشتیبانی کند. همچنین یکی دیگر از نکات مثبتی که برای سیستم عامل تایزن می توان نام برد سرعت خوب در باز کردن و گشت و گذار صفحه‌های وب است.

حالا قرار است این کمپانی کر‌ه‌ای در کنفرانس توسعه سیستم عامل تایزن که این هفته در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود از نخستین گوشی تایزنی خود رونمایی می‌کند. سامسونگ Z همانند گلکسی 5 اس مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت به همراه سنسور کنترل ضربان قلب است. محصول جدید سامسونگ مجهز به صفحه نمایش 4.8 اینچی است که کیفیت اچ دی دارد. در کنار این صفحه نمایش، پردازنده 4 هسته‌ای با سرعت 2.3 گیگاهرتز خودنمایی می کند و دوربین اصلی این گوشی 8 مگاپیکسل است. .گوشی تایزنی سامسونگ همچنین در سه رنگ سیاه ، سفید و طلایی در دسترس خواهد بود. سامسونگ که اکنون به عنوان بزرگترین سازنده دستگاه‌های اندرویدی در جهان شناخته می‌شود در نظر دارد تا سیستم عامل Tizen را در یک دوره زمانی جایگزین سیستم عامل گوگل یعنی اندروید کند.

به نظر شما تایزن تا چه حد می تواند موفق عمل کند؟


گزارش از:پریسا کابلی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Kazakhstan
علی
۱۴:۲۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
ساخت برنامه وبازی برای این سیستم عامل جدیدیکم زمان نیبره وفکرنکنم به این زودی ازش استفاده بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۳:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
سری اف و کی نیومده فکر نکنم این توبازار ایزان بیاد
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۳:۴۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
من خودم برادرم و خانوادگی سامسونگی هستیم چون بهترین گوشی اندرویدی هست که در بازار گوشی های اندورید حکمرانی میکنه تا الان که الجی سونی رو دست سامسونگ زدند و با تولید پرچم دارانی نظیر جی3و زد2 توانستند از اس5 سامسونگ بهتر باشند تا قبل از معرفی این گوشی ها نوت3 سامسونگ قوی ترین گوشی جهان بود حالا که فیلم نوت4رو دیدم فهمیدم سامسونگ جایی برای رقابت نذاشته حالا که سیستم لینوکسی تایزن رو گذاشته رو گوشی ها فکر نمیکنم جالب باشه ولی حال خودم من هم شاید این گوشی رو گرفتم سرعت خوب اون میتونه نکات مثبت باشه دوم باید به امکانات اون بیشتر از اندروید باشه چون با امکانات ترین گوشی اندروید سامسونگ تولید میکنه نکات منفی اون هم میتونه به نصب برنامه ها و باز کردن فایل ها باشه مثل pdf .......... به نظر من اگر از اندروید خود سامسونگ که بیشتر با رابطه کاربری تاچ ویز هست بهتر باشد خیلی خوب بازار را به دست میگیرد بایددر باره ی این سیستم عامل مثل رابطه کاربری بیشتر توصیح بدن
آخرین اخبار