روزی سرنوشت‌ساز برای سوری‌های مقاوم؛ آخرین میخ به تابوت «پروژه نابودی سوریه»

انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه آخرین میخ را به تابوت پروژه نابودی دولت سوریه وارد می‌کند، پروژه‌ای که دولت‌های منطقه‌ای ضدسوری حمایت مالی از این پروژه را به‌سود آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌عهده دارند و بهای شکست خود را پرداخت خواهند کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،امروز سه‌شنبه سوم ژوئن (13 خرداد) روز سرنوشت سازی برای مردم سوریه است، روزی که پس از گذشت سه سال و اندی از بحران تحمیل شده از سوی غربی‌ها و متحدانشان بر آنها از طریق سرازیر کردن خطرناک‌ترین تروریست‌های روزگار که مرتکب وحشیانه‌ترین جنایات و کشتار در این کشور با تمدن کهن می‌شوند، سوری‌ها با وجود حمایت‌های گسترده محور ضدسوری از برهم زنندگان امنیت و ثبات کشورشان و تهدیدهای آنها، حضور گسترده پای صندوق‌های رأی را کوبنده‌ترین پاسخ به تروریست‌ها و حامیانشان و بهترین راه برای طی کردن مسیر امیدبخش به‌سوی آینده‌ای روشن که بازگشت امنیت و ثبات و  شکوفایی اقتصاد و بهبود وضع معیشتی است، قلمداد می‌کنند.

ساعت 7 امروز صبح به‌وقت محلی بنا به اعلام مسئولان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه، درهای مراکز رأی‌گیری به‌روی مردم این کشور گشوده شده تا ساعت 19 ادامه می‌یابد.

دادگاه عالی قانون اساسی سوریه در نهایت پس از بررسی مدارک و سوابق 24 فردی که نامزد ریاست جمهوری شده بودند، صلاحیت سه نفر به‌نامهای بشار اسد، حسان عبدالله النوری و ماهر حجار را تأیید کرد.

درخواست برای نامزدی پست ریاست جمهوری مشروط به آن بود که فرد خواهان نامزدی حمایت کتبی حداقل 35 عضو مجلس الشعب را به دست آورد و هر عضو مجلس الشعب تنها می‌توانند از یک نامزد حمایت کنند.

نامزد ریاست جمهوری سوریه باید در ابتدای سالی که انتخابات برگزار می‌شود، چهل سال تمام  داشته باشد. ملیت نامزد باید سوری از پدر و مادر سوری و برخوردار از حقوق مدنی و سیاسی باشد و به‌خاطر ارتکاب جرم محکوم نشده باشد، همسر غیرسوری نداشته باشد و هنگام ارائه نامزدی حداقل 10 سال مقیم سوریه باشد و تابعیت کشور دیگری غیر از سوریه را نداشته باشد و همچنین از حق انتخاب محروم نباشد.

تعداد مراکز انتخاباتی 9 هزار و 601 مرکز و تعداد صندوق‌های اخذ رأی هم 11 هزار و 776 صندوق در تمام استان‌ها اعلام شده است، البته استان الرقه به‌دلیل حضور تروریست‌های تکفیری داعش شرایط خاصی دارد و مردم این استان می‌توانند برای دادن رأی به استان‌های همجوار بروند.

وزارت کشور سوریه تعداد شهروندان واجد شرایط رأی دادن را 15 میلیون و 845 هزار و 575 نفر در داخل و خارج سوریه اعلام کرده است. نکته جالب اینکه شماری از سوری‌های مقیم کشورهای خارج از جمله آمریکا، بلژیک و دیگر کشورها پس از آنکه به‌سبب کارشکنی و فشارهای حامیان تروریست‌ها نتوانستند در این کشورها، در روز برگزاری انتخابات برای سوری‌های مقیم خارج  شرکت کنند، وارد دمشق شده‌اند تا در تعیین سرنوشت کشورشان مشارکت کنند.

همچنین هیئت‌های پارلمانی از جمهوری اسلامی ایران، روسیه، برزیل، کره شمالی و کشورهای دیگر دوست سوریه برای نظارت بر روند انتخابات بنا به دعوت مقامات سوری وارد دمشق شده‌اند.

با اعلام فهرست نهایی نامزدهای واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از سوی دادگاه عالی قانون اساسی شامل بشار اسد، ماهر عبدالحفیظ و حسان عبدالله النوری، سوری‌ها در برابر یک رویداد تاریخی قرار گرفته‌اند که آینده کشورشان را به‌ویژه پس از تجاوز وحشیانه و جنگ ظالمانه‌ای که قدرت‌های شرور و طغیانگر از طریق باندهای تروریستی جنایتکار مورد حمایت منطقه‌ای و بین المللی با هدف نابودی سوریه و لغو نقش محوری‌اش در مسائل منطقه و جهان به راه انداخته‌اند، مشخص خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه یک رخداد تاریخی در لحظه‌ای تاریخی به شمار می‌رود.

برگزاری این انتخابات در حالی است که سوریه همچنان در معرض جنگ ظالمانه‌ای قرار دارد که بیش از سه سال است تروریست‌های مزدور بیگانه به راه انداخته‌اند و از سوی دیگر حامیان تروریست‌ها برای به شکست کشاندن رویداد بزرگ انتخابات از طریق تردیدافکنی درباره قانونی بودن انتخابات تلاش می‌کنند و متأسفانه تردیدافکنی درباره انتخابات سوریه از سوی کسانی است که برخی از آنها همچون قطر، عربستان و امارات هرگز معنای دموکراسی را درک نمی‌کنند و برخی نیز مانند آمریکا و فرانسه که دموکراسی را به‌عنوان شعار و بهانه‌ای برای تجاوز به ملتها و کشورها قرار داده‌اند.

صندوق‌های رأی کابوس آل‌سعود، آل‌نهیان و آل‌ثانی

اینکه کشورهای عربی فاقد حاکمیت در برابر پول نفت سعودی و قطر تسلیم شده و به کشورهای استعمارگر اروپایی بپیوندند و از اعمال حق سوری‌های مقیم این کشورها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری کنند، یک حقیقت تلخ است که سوری‌ها هرگز آن را از یاد نخواهند برد.

این کشورهای عربی اساساً به نام دیگران صحبت می‌کنند و آنچه را آنها می‌خواهند، انجام می‌دهند و برای اینکه مواضع خود را در یک روز، دو یا چند بار تغییر دهند، خود را در تنگنا نمی‌بینند و ابایی ندارند و تنها چیزی که برای آنها اهمیت دارد، حمایت از تاج و  تخت خود و اجرای خواسته‌های استعمارگران و حامیان غربی و صهیونیست آنها است.

یک تحلیلگر سوری گفته است آل‌سعود که بیشتر از کشورهای دیگر با کینه و فریب با سوریه رفتار می‌کند و مدعی دفاع از اسلام و مسلمانان و حرمین شریفین است، عملاً با اسرائیل هماهنگ است و به‌طور کلی از اسلام و اعراب دور است و هفته‌ای نیست که خبری از انجام دیدار و گفت‌وگو میان حاکمان سعودی و مقامات اسرائیلی چه به‌صورت پنهانی و چه آشکارا منتشر نشود تا جایی که رسانه‌های اسرائیلی از سفرهای تفریحی خبر می‌دهند که آل‌سعود به تفرجگاه‌های اسرائیلی در حیفا و یافا انجام می‌دهند.

آل‌سعود با این رفتارها و سیاست‌های شرم‌آور خفت‌بار بخشی از پول نفت را برای توطئه چینی علیه اعراب و به‌طور خاص علیه سوریه و عراق هزینه کرده و صدها میلیون دلار را هر ماه در اختیار تروریست‌های مزدور در اقصی نقاط جهان برای آمدن به سوریه و عراق و کشتار مردم این کشورها و تخریب زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی‌شان قرار می‌دهند که این اقدامات نیاز به شواهد و مدارک ندارد و برای همه جهانیان آشکار است.
همچنین شیخ‌نشین قطر که اگر بارها قسم بخورد که کشور است، یک پایگاه آمریکایی اسرائیلی برای تجاوز به اعراب و جاسوسی از آنهاست.

عزالدین درویش تحلیلگر سوری می‌گوید این دو رژیم دروغین مبالغ مالی هنگفتی را در اروپا و منطقه به‌منظور مانع‌تراشی در برابر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و جلوگیری از رأی دادن سوری‌های مقیم این کشورها برای اعمال حق خود هزینه کرده‌اند که این کارها را از باب اجرای دستورات استعمارگران و کینه دیرینه نسبت به سوریه و مردم سوریه انجام می‌دهند که در مواضع و اظهارات مقاماتشان به‌وضوح نمایان است، بنابراین پیوستن اردن و امارات به باند تجاوز به سوریه و سوری‌ها چیزی عجیب و غریب نیست.

روزنامه البعث هم نوشت تصمیم امارات برای جلوگیری از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خاک خود غیرمنتظره نبود، چرا که این کشور به‌همراه عربستان و قطر جزئی از مجموعه دشمنان ملت سوریه هستند که در برهه اخیر تمام تلاش خود را برای جلوگیری از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه به کار گرفتند.

اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی عربستان، قطر و امارات نشان می‌دهد که آنها کاملاً درک می‌کنند که انتخابات ریاست جمهوری سوریه، آخرین میخ را به تابوت پروژه نابودی دولت سوریه وارد می‌کند که حمایت مالی از این پروژه را به‌سود آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌عهده دارند و بهای شکست خود را پرداخت خواهند کرد.

واقعیت این است که صندوق‌های رأی سوریه امروز به کابوسی تبدیل شده که خواب و آرامش امیران و شاهزادگان عرب را پریشان کرده و برهم زده است به‌ویژه اینکه این انتخابات نه‌تنها به پیروزی دولت، ملت و ارتش سوریه به‌سبب مواضع ملی و عملکرد سیاسی و راهبردی عالی خود اشاره می‌کند و عمق سرسپردگی و ناتوانی رژیم‌های عربی را برملا می‌کند، بلکه به عقده نبود دموکراسی اشاره می‌کند که این رژیم‌ها از آن رنج می‌برند، زیرا رژیم‌های مرتجع و خانوادگی و موروثی هستند که با تمام واژه‌های دموکراسی و عناصر آن به‌ویژه صندوق‌های رأی به‌شدت دشمنی می‌ورزند.

اقدام عربستان، قطر و امارات و رژیم‌های همسو با آنها در جلوگیری از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در خاک خود غافلگیر کننده نبود، زیرا این اقدام بیانگر عمق خشم و کینه و سرخوردگی است که قطعاً هیچ تأثیری بر روند انتخابات سوریه ندارد، مشارکت گسترده و استقبال پرشور سوری‌های مقیم کشورهای ایران، لبنان و عراق از انتخابات مهر تأییدی بر شکست تازه‌ترین پروژه محور ضدسوری است.

مردم سوریه معتقدند جنایات و اقداماتی که رژیم‌های مرتجع عرب علیه سوریه و مردم آن در طول سه سال و نیم گذشته مرتکب شده‌اند، جای هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که آنها و صهیونیست‌ها دو روی یک سکه‌اند.

محمد کنایسی تحلیلگر سوری می‌گوید پاکسازی عربیت از نجاست ارتجاع عرب و رفتارها و اقدامات خائنانه آنها در رأس اولویت‌های سیاسی و استراتژیک در مرحله پس از پیروزی نهایی بر تروریسم وهابی تکفیری قرار خواهد داشت که نفسهای آخرش را می‌کشد.

در حالی که پیروزی‌های میدانی ارتش سوریه و موفقیت‌های سیاسی دولت سوریه در صحنه‌های بین المللی خواب را بر چشمان حامیان تروریست‌ها حرام کرده، پافشاری و تأکید دولت سوریه بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، ضربه و شوک دیگری را به حامیان گروه‌های برهم زننده امنیت و ثبات سوریه وارد کرد.

تقابل 12 کشور عربی با اراده ملت سوریه

دیپلمات‌های عرب و مخالفان سوری خارج‌نشین و وزارت خارجه سوریه اعلام کردند که 12 کشور عربی اجازه برکناری انتخابات ریاست جمهوری سوریه را در خاک خود نداده‌اند، امارات آخرین کشور عربی بود که مانع اعمال حق سوری‌ها برای تعیین سرنوشت خود شد تا به باند کشورهای توطئه‌گر علیه سوریه بپیوندد.

عربستان، قطر، کویت و امارات چهار کشور از شش عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند که اجازه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه برای سوری‌های مقیم این کشورها را ندادند و فقط بحرین و عمان با برگزاری انتخابات موافقت کردند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه در کشورهای، تونس، لیبی و مصر هم برگزار نشد.

ترکیه، لبنان، اردن، عراق و مصر میزبان آوارگان سوری هستند. در فلسطین هم انتخابات ریاست جمهوری سوریه برگزار نشد، زیرا دولت سوریه این سرزمین را اشغال شده از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند که آن را به رسمیت نمی‌شناسد و این رژیم را دشمن شماره یک خود می‌داند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه در کشورهای مغرب، جیبوتی، کومور و سومالی هم برگزار نشد.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه برای سوری‌های مقیم خارج در 28 می (چهارشنبه هفتم خرداد) در کشورهایی که در برابر اعمال حق قانونی شهروندان سوری مانع‌تراشی نکردند، برگزار شد.

کارشکنی‌ها و ادعاهای بی‌اساس محور ضدسوری درباره انتخابات سوریه در حالی است که این رویداد بر اساس قانون اساسی این کشور انجام می‌شود. انتخابات سه‌شنبه به‌صورت رقابتی و با حضور چند نامزد برگزار می‌شود و حالت چندحزبی به خود گرفته است.

دمشق این پرسش را مطرح کرده است که کشورهای مدعی دموکراسی از جمله آمریکا چگونه انتخابات سوریه و نتایج آن را رد می‌کنند.
کارشکنی پاریس و برلین و  دیگر مدعیان دموکراسی در برابر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در حالی است که دمشق اقدام غربی‌های مدعی را که اجازه برگزاری انتخابات برای سوری‌های مقیم این کشورها ندادند، در راستای حمایت آشکار آنها از تروریست‌ها قلمداد کرده است.

سازمان ملل متحد که به ابزاری برای اجرای اهداف کشورهای سلطه‌گر غربی و در رأس آنها آمریکا تبدیل شده و کشورهای غربی حامیان گروه‌های مسلح در سوریه در اهانت آشکار به مردم سوریه، انتخابات ریاست جمهوری این کشور را نمایش مضحک خوانده‌اند، این در حالی است که انتخابات سوریه در کشورهایی که مانع‌تراشی نکردند، با حضور چشمگیر و غافلگیر کننده مهاجران و اتباع سوری برگزار شد.

کشورهایی که در برابر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه مانع‌تراشی کردند عمق دشمنی و خصومت ورزی خود را با ملت سوریه و حمایت آشکار و گسترده از تروریست‌ها و هم‌پیمانی با آنها با هدف نابودی و ویرانی سوریه نشان دادند.

حتی کشور آلمان هم به باندی پیوست که در برابر برگزاری انتخابات سوریه کارشکنی کرده و با این کار نشان داد کنار گروه‌های تروریستی مسلح و دشمنان ملت سوریه قرار گرفته است.

غربی‌های مدعی دموکراسی باید بدانند که مشروعیت از طریق آنها ایجاد نمی‌شود، بلکه مشروعیت را فقط ملت سوریه از طریق رأی خود تعیین می‌کنند.

مهمترین دلیلی که غربی‌ها و متحدانشان در منطقه که برخی از آنها کاملاً با واژگانی همچون دموکراسی و انتخابات بیگانه‌اند، با برگزاری انتخابات سوریه مخالفت می‌کنند، اعتراف آنها به محبوبیت بالای بشار اسد بین مردم سوریه و پیروزی قطعی وی در این رویداد به‌ویژه با توجه به کنار رفتن پرده‌های شک و تردید از مقابل دیدگاه ملت سوریه و آشکار شدن ماهیت اصلی و واقعی گروه‌هایی است که مدعی حمایت از آنها هستند و بدترین و وحشیانه‌ترین جنایات را مرتکب می‌شوند.

غربی‌ها و متحدانشان ادعا کرده‌اند تنها راه‌حل بحران سوریه تشکیل شورای انتقالی دارای اختیارات کامل است که سبب توقف حمام خون در سوریه می‌شود.

آنها با متهم کردن بشار اسد به اینکه مسئول ریخته شدن خون سوری‌هاست، تلاش می‌کنند بر حمایت‌های گسترده خود از تروریست‌ها و نقش آشکار خود در ریخته شدن خون سوری‌ها و ادامه ناامنی و بی‌ثباتی و کشتار و ویرانی در سوریه سرپوش بگذارند.

محور ضدسوری در حالی به کارشکنی در برابر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه پرداخته است که نظام سوریه تأکید کرده است اولین انتخابات چندحزبی تاریخ سوریه را برگزار می‌کند، انتخاباتی که بشار اسد رئیس جمهوری فعلی سوریه کنار ماهر حجار از نمایندگان پارلمان کنار حسان النوری از وزیران سابق شرکت می‌کنند و البته ناظران تأکید می‌کنند بشار اسد با کسب اکثریت مطلق آرا، بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری ملت سوریه انتخاب خواهد شد.

انتخابات فعل ایستادگی و رویارویی

پیوستن بلژیک به فهرست پایتخت‌های مدعیان دموکراسی که مانع اعمال حق سوری‌ها در تعیین سرنوشت کشورشان شدند، واکنش روسیه را به‌دنبال داشت و معاون نخست وزیر این کشور این سیاست غربی‌ها در قبال انتخابات سوریه را غیراخلاقی دانست که نه‌تنها منافع ملت سوریه را رعایت نمی‌کند، بلکه در پس این سیاست‌ها، اهداف ژئوسیاسی برای برهم زدن اوضاع و ایجاد حالت دائمی از هرج و مرج قرار دارد.

در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوریه اهمیت فراوانی در سایه شرایط کنونی دارد، زیرا فرصت را به سوری‌ها برای بیان اراده و ترسیم آینده کشورشان به‌دور از دیکته‌های خارجی می‌دهد.

انتخابات تنها اوج دموکراسی نیست، بلکه امروز نماد ایستادگی و مقاومت و رویارویی و حلقه‌ای از حلقه‌های نبرد بر سر آینده سوریه میان طرح به تسلیم واداشتن و طرح دولت ملی مستقلی است که سلطه‌گری و نظام سلطه را با تمام اشکال آن رد می‌کند.

احمد حسن تحلیلگر سوری می‌گوید مخالفت دوستان دروغین سوریه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، نشان داد که آنها چیز جدیدی در چنته ندارند،‌آنها از همان ابتدا با هرگونه گامی برای نظرخواستن از ملت سوریه مخالفت کردند و به‌جای آن تحمیل خواسته‌ها و تصمیمات و اراده خود را چه در صحنه میدانی یا از طریق مسیر سیاسی دنبال کردند.

دوستان دروغین سوریه هنگامی که قدرت مانوردهی در صحنه میدانی را از دست دادند و نقشه مسیر سیاسی آنها از طریق تفسیر یک‌جانبه از تصمیمات ژنو1 شکست خورد، طرح جدیدی را دنبال کردند که هدف از آن جلوگیری از پایبندی سوریه به وعده‌های قانون اساسی است که از دو طریق دنبال کردند اول میدانی که نمونه آن جنایت وحشیانه در درعا بود و دوم سیاسی از طریق اشغال شورای امنیت و سازمان ملل و تصویب قطعنامه‌های انسانی و سیاسی ضدسوریه با هدف اعلام اینکه سوریه دولت شکست خورده است و آن را تحت قیمومیت شورای امنیت قرار دهند تا مسیر و سرنوشت سوری‌ها را تعیین کنند.

متأسفانه برخی سوری‌ها با غربی‌ها و متحدانشان همراه شده‌اند و اهمیت انتخابات در مسیر ایستادگی و مقاومت سوریه را درک نمی‌کنند.
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یک پیروزی واضح برای همه سوری‌هاست.

نتیجه اینکه برای همه روشن شده است که آنچه سوریه فردا را می‌سازد، شرکت مؤثر در اقدامات مثبت و ثمربخش است که  انتخابات یکی از اشکال آن است و حاوی پیام واضح به مدعیان دموکراسی و حامیان گروه‌های تروریستی مسلح و برهم زنندگان امنیت و ثبات سوریه است که مردم سوریه با حضور گسترده در این رویداد، این پیام را ارسال خواهند کرد که حضور پرشور سوری‌های مقیم کشورهایی که اجازه شرکت در انتخابات را پیدا کردند، اولین پیام به محور ضدسوری بود.

ملت سوریه در طول سالهای جنگ به شجاعت رهبری و دوراندیشی و قدرت آن برای اداره عملیات مقابله با این جنگ چنگ زده و به پیروزی‌های ارتش شجاع خود در دفاع از حاکمیت و امنیت و ثبات سوریه اطمینان دارد و خوب می‌داند شرکت در انتخابات ریاست جمهوری یکی از شیوه‌های دفاع است.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار