بازی‌سازان خلاق جام ۲۰۱۴ از پیرلو تا اوزیل

بازی‌سازانی که در پیکارهای جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل تیم‌ ملی‌کشورشان را همراهی می‌کنند، مهره‌هایی کلیدی محسوب می‌شوند؛ مهره‌هایی که می‌توانند با قابلیت‌های فردی، خلاقیت و تکنیک خود سرنوشت یک بازی را رقم زنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، 


آندرا پیرلو، قلب تپنده‌ی ایتالیا
آندرا پیرلو را می‌تواند قلب تیم ملی ایتالیا دانست. اوست که به بازی لاجوردی‌ها سرعت می‌بخشد، بازی را آرام می‌کند، با پاسی غافلگیرکننده دیوار دفاعی حریف را می‌شکافد و خطر می‌آفریند. پیرلو علیرغم ۳۵ سال سن یکی از بهترین‌های تیم ملی ایتالیاست. او در سال ۲۰۰۶ به همراه ایتالیا به قهرمانی جهان دست یافت و در جام ۲۰۱۰ ناکامی تلخی را تجربه کرد. او تا کنون ۱۰۸ بار پیراهن تیم ملی ایتالیا را بر تن داشته است.


فرانک ریبری، باد توفان‌زای فرانسه
فرانک ریبری که در سال ۲۰۱۳ به عنوان بهترین فوتبالیست اروپا برگزیده شده، با اعتماد به نفس کامل راهی برزیل می‌شود. هافبک تیزپای بایرن مونیخ یکی از امیدهای بزرگ ملی‌پوشان فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۴ است که مدعی شماره ۱ صعود از گروه E محسوب می‌شوند. جام جهانی برزیل شاید آخرین فرصت برای این بازیکن ۳۰ ساله باشد تا قابلیت‌های خود را در تورنمنتی بین‌المللی به نمایش گذارد.


آندرس اینیستا، موتور اسپانیا در میانه‌ی میدان
هنر والای اینیستا در ارسال پاس‌های مرگبار و سرنوشت‌ساز نهفته است. او با توانایی‌های خود قادر است سرعت، دقت و خطرآفرینی لازم را به بازی ملی‌پوشان اسپانیا ببخشد. تیم اسپانیا امیدوار است با تکیه بر خلاقیت این محرک خستگی‌ناپذیر از قهرمانی خود دفاع کند. اینیستا که در تیم بارسلونا توپ می‌زند، تک‌گل فینال جام جهانی ۲۰۱۰ را مقابل هلند به ثمر رساند و نخستین عنوان قهرمانی را برای کشور به ارمغان آورده بود.


آرتورو ویدال، سلاح چندمنظوره‌ی شیلی
آتورو ویدال ملی‌پوش شیلی که در این فصل با یووتنوس تورین قهرمان باشگاه‌های ایتالیا شده، پیش از پیوستن به یونتووس چهار سال در خدمت بایر لورکوزن بود و ۱۱۷ بازی برای این تیم انجام داد، اما در لیگ ایتالیا بود که توانست به یکی از پرتوان‌ترین هافبک‌های دفاعی و مرکزی جهان بدل شود. او هم از قدرت زیادی در نبرد‌های تن‌به‌تن برخوردار است و هم گلزن و گل‌ساز ماهری است.


ادن آزار (هازارد)، ستاره تکنیکی بلژیک
ادن آزار که در سال ۲۰۱۲ در ازای ۳۲ میلیون پوند از باشگاه لیل فرانسه به چلسی پیوست، یکی از ستون‌های مهم این باشگاه و همچنین چهره‌ی خلاق تیم ملی فوتبال بلژیک به شمار می‌رود. او با سرعت و پاس‌های خطرآفرین خود پویایی زیادی به بازی ملی‌پوشان بلژیک می‌بخشد. قدرت و تکنیک فوق‌العاده این هافبک ۲۳ ساله مدافعان تیم حریف را گاه مأیوس می‌کند.


جردان شکیری، ملی‌پوش پرقدرت سوئیس
شکیری که در حال حاضر در خدمت باشگاه بایرن مونیخ است، یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم ملی سوئیس محسوب می‌شود. این هافبک ۲۲ ساله که معمولا در جناح راست در حرکت ا ست، در مرکز و جناح چپ نیز می‌تواند بازی کند. قدرت دوندگی زیاد و همچنین شوت‌های سنگین از ویژگی‌های جردان شکیری هستند. او در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ عنوان فوتبالیست سال سوئیس را از آن خود کرد.

لوکا مودریچ، مغز خلاق کرواسی
لوکا موردیچ، هافبک تکنیکی رئال مادرید را می‌توان امید بزرگ تیم ملی کرواسی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دانست. پست این مهره‌ی خلاق در مرکز میدان است. سطح انتظارات مودریچ نسبتا بالاست، هر چه باشد تیم کرواسی در دیدار افتتاحیه جام جهانی به مصاف تیم ملی برزیل، میزبان این دوره از رقابت‌ها می‌رود و مأموریتی دشوار در پیش دارد.


شینجی کاگاوا، ستاره خطرآفرین ژاپن
کاواگا از سال ۲۰۰۸ تا کنون ۵۴ بازی ملی برای ژاپن انجام داده و ۱۷ گل نیز برای کشورش به ثمر رساند‌ه است. جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نخستین حضور او در مسابقات قهرمانی جهان محسوب می‌شود. او به علت مصدومیت نتوانسته بود ژاپن را در جام جهانی ۲۰۱۰ همراهی کند. کاگاوا که در بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ در خدمت باشگاه بوروسیا دورتموند بود، در حال حاضر در باشگاه منچستر یونایتد توپ می‌زند.


تیم کیهیل، ستاره‌ی کارکشته‌ی استرالیا
تیم کیهیل چهره‌ی برجسته فوتبال استرالیا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است؛ چهره‌ای که ملی‌پوشان این کشور امید زیادی به او بسته‌اند، به ویژه آنکه استرالیا در دور گروهی با تیم‌های پرقدرت اسپانیا، هلند و شیلی هم‌گروه است. این ستاره‌ی ۳۴ ساله از سال ۲۰۰۴ تا کنون ۶۷ بار پیراهن تیم ملی استرالیا را بر تن کرده و با ۳۱ گل رکورددار گلزنی تیم ملی کشورش است. جام جهانی ۲۰۱۴ احتمالا آخرین تورنمت بزرگ او خواهد بود.


وسلی اسنایدر، کارگردان ماهر هلند
تیم ملی فوتبال هلند که با ترکیبی از چهره‌های قدیمی و بازیکنان جوان راهی جام جهانی ۲۰۱۴ می‌شود، در صف مدعیان قهرمانی قرار دارد. هلند از بازیکنانی باتجربه و تیزپا چون آرین روبن و روبین فان پرسی بهره می‌برد و همچنین بازسازی باتجربه و ماهر چون وسلی اسنایدر که در سال ۲۰۱۰ به همراه اینتر میلان قهرمان لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا شده بود. اسنایدر ۳۰ ساله در ۹۷ بازی ملی ۲۶ گل برای هلند به ثمر رسانده است.


جان اوبی میکل، بازی‌ساز نیجریه
جان اوبی میکل که در خدمت باشگاه صاحبنام چلسی است، یکی از معروف‌ترین و خلاق‌ترین بازیکنان تیم ملی نیجریه به شمار می‌رود. او نه تنها در بازی‌سازی و گشودن بازی مهارت دارد، بلکه از توانایی‌های دفاعی نیز برخوردار است. این هافبک تکنیکی و تیزپای ۲۷ ساله نخستین بار در سال ۲۰۰۵ پیراهن تیم ملی نیجریه را بر تن کرده و تا کنون ۴۵ بازی ملی انجام داده است.


آنتونیو والنسیا، محرک ملی‌پوشان اکوادور
ستاره‌ی تیم ملی اکوادور در میانه‌ی میدان آنتونیو والنسیا نام دارد. پست او جناح راست است. باشگاه پرآوازه منچستر یونایتد والنسیا را در سال ۲۰۰۹ به عنوان جانشین کریستیانو رونالدو که به رئال مادرید پیوسته بود، به خدمت گرفت. والنسیا که از آن زمان تا کنون ۱۳۰ بازی برای منچستر یونایتد انجام داده، با بازی سریع و خلاقیت خود نقش مهمی در این تیم و همچنین تیم ملی اکوادور ایفا می‌کند.


آلن زاگوئف، چهره‌ی جدید روسیه
زاگوئف، هافبک ۲۳ ساله تیم ملی روسیه یکی از چهره‌های نسبتا جوان و در عین حال یکی از امیدهای بزرگ روسیه در جام جهانی ۲۰۱۴ است. او به عنوان هافبکی تهاجمی در جنبش است. زاگوئف نه تنها در میانه‌ی میدان وظیفه بازسازی و پخش کردن توپ را برعهده دارد، بلکه خود نیز می‌توان به عنوان گلزن خطرآفرین باشد. او در ۲۷ بازی ملی برای روسیه ۸ گل به ثمر رسانده است.


اشکان دژاگه، بازی‌ساز لژیونر ایران
اشکان دژاگه که سال‌های زیادی در بوندس‌لیگای آلمان فعالیت داشت و در سال ۲۰۱۲ به همراه ولفسبورگ قهرمان بوندس‌لیگا شد، در حال حاضر در خدمت باشگاه انگلیسی فولام قرار دارد. اشکان اگر چه در تیم ملی جوانان آلمان حضور داشت، اما در نهایت تصمیم گرفت که با پیراهن تیم ملی فوتبال ایران به میدان رود. او با توجه به تجربه‌ی بین‌المللی‌اش یکی از مهره‌های مهم کارلوس کی‌روش سرمربی ایران در جام جهانی محسوب می‌شود.


ویلسن پالاسیوس، هدایت‌گر ملی‌پوشان هندوراس
پالاسیوس که در باشگاه انگلیسی استوک سیتی فعالیت دارد، هدایت‌گر و بازی‌ساز تیم ملی هندوراس محسوب می‌شود. پست محبوب او هافبک دفاعی است. ملی‌پوشان هندوراس که در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی چندان موفق نبودند، امیدوارند که با تکیه بار قابلیت‌های پالاسیوس چهره‌ی بهتری از خود در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به نمایش گذارند.


مسعود اوزیل، محرک خلاق آلمان
مسعود اوزیل که در باشگاه آرسنال توپ می‌زند، خلاقیت‌ و توانایی‌های خود را در فصل گذشته به نمایش گذاشت، چه در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس و چه در پیکارهای لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا. او در تیم ملی فوتبال آلمان نیز یکی از مهره‌های کلیدی محسوب می‌شود و بازی‌ساز و گل‌ساز این تیم است. یوآخیم لوو، سرمربی آلمان نیز امیدوار است که اوزیل بتواند با بازی خلاق خود ملی‌پوشان آلمان را به قهرمانی جهان برساند.



انتهای پیام/ 
برچسب ها: بازی ، سازان ، خلاق ، جام ، جهانی ، برزیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار