سوریه برای سوریه تصمیم می‌گیرد/13

رئیس کمیته عالی قضایی سوریه: این کمیته از هیچ نامزدی جانبداری نمی‌کند

هشام الشعار تعداد واجدین شرایط رای گیری را در سوریه 15میلیون نفر اعلام کرد و گفت: بخشی از این واجدین شرایط خارج از کشور ساکن بودند که هفته گذشته در انتخابات مربوط به سوری‌های خارج از کشور شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به سوریه، هیئت پارلمانی ایران با رئیس کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه دیدار کردند. براساس این گزارش، "هشام الشعار" رئیس کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه در این دیدار تصریح کرد: این کمیته به صورت مستقل کار می کند و هیچ کس نمی‌تواند اختیارات این کمیته را سلب کند. وی افزود: این کمیته بدون جانبداری از نامزدها انتخابات سالمی را برگزار خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سطح کشور 9600 مرکز رای گیری وجود دارد و در مجموع 11 هزار و 700 صندوق رای موجود است.هر حوزه انتخاباتی می‌تواند بیش از یک صندوق داشته باشد. هشام الشعار تعداد واجدین شرایط رای گیری را در سوریه 15میلیون نفر اعلام کرد و گفت: بخشی از این واجدین شرایط خارج از کشور ساکن بودند که هفته گذشته در انتخابات مربوط به سوری‌های خارج از کشور شرکت کرده‌اند.

رئیس کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه، افزود: جوهر رای‌گیری به گونه ای است که 48 ساعت روی انگشت باقی می‌ماند و هیچکس نمی‌تواند بیش از یکبار در انتخابات شرکت کند. برای افرادی که قصد شرکت مجدد در انتخابات را داشته باشند، مجازات در نظر گرفته شده است.
در ادامه این دیدار، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با این تحول سیاسی که در سوریه آغاز شده، آمریکا خلع سلاح خواهد شد. وی افزود: هیچ بهانه‌ای برای آمریکا وجود نخواهد داشت که از تروریست‌ها حمایت کند. بروجردی افزود: امیدواریم روزی در جشن نهایی سوریه شرکت کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار